شرکت غیرفعال "Deep Dive LLC" که هفته گذشته یک علامت تجاری برای "xrOS" در نیوزیلند ثبت‌ کرد، یک علامت تجاری "Deep Screen" در ایالات متحده و بیش از چندین کشور دیگر در سراسر جهان در سال های 2017 و 2018 ثبت نام کرد. اما دیروز با سوابق اضافه شده به این درخواست که توسط مارکوس شاپی مورد توجه عموم قرار گرفت، می‌توان گفت که شایعه هدست جدید اپل بیشتر شده است.

اپل احتمالاً پشت علامت تجاری "Deep Screen" است زیرا مارک گورمن از نشریه بلومبرگ گزارش داده که "xrOS" نام سیستم عامل هدست AR/VR اپل است که مدت‌ها شایعه آن پخش شده بود. انتظار می‌رود این شرکت در ماه آینده در کنفرانس WWDC از این هدست رونمایی کند. اپل معمولاٌ از شرکت‌های غیرفعال استفاده می‌کند تا به طور مخفیانه برای علائم تجاری مرتبط با محصولات آینده درخواست دهد.

مشخص نیست که آیا اپل همچنان قصد دارد از "Deep Screen" برای هدست خود استفاده کند یا خیر، زیرا اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در تیر ۱۴۰۱ پس از اینکه شرکت غیرفعال موفق به ارائه بیانیه‌ای مبنی بر نحوه استفاده از علامت تجاری در محدوده مورد نیاز نشد، آن را به عنوان متروکه اعلام کرد. این شرکت حداکثر شش ماه تمدید را در مهلت ارسال اظهارنامه ثبت و دریافت کرده بود ولی هرگز این کار را انجام نداد. با این حال این درخواست هنوز در برخی از کشورهای دیگر مانند کانادا و نیوزلند ثبت شده یا در حال بررسی است.

طراحی هدست ARVR اپل

بر اساس حدس و گمان، نام Deep Screen می‌تواند نام تجاری اپل برای صفحه نمایش داخل هدست باشد، که "Deep" احتمالا به یک هدست واقعیت مجازی فراگیر و تجربه واقعیت افزوده اشاره دارد. با این حال، با توجه به سن درخواست علامت تجاری و وضعیت رها شده آن در ایالات متحده، مشخص نیست که آیا این نام همچنان استفاده خواهد شد یا خیر.

سال گذشته، گورمن گزارش داده بود که شرکت غیرفعال دیگری به نام "Immersive Health Solutions LLC" برای علائم تجاری "Reality Pro" و "Reality One" در بیش از چندین کشور درخواست داده است. اپل احتمالا پشت این برنامه‌ها نیز قرار دارد و شاید یکی از آنها نام هدست اپل باشد. کنفرانس WWDC با سخنرانی اصلی اپل در ۱۵ خرداد آغاز می‌شود، بنابراین به احتمال زیاد کمتر از سه هفته تا رونمایی از هدست فاصله داریم.

خبر مرتبط: جزئیات جدید عینک واقعیت مجازی اپل در مصاحبه MacRumors