تراشه اسنپدراگون برای گلکسی S23 تایید شده و طی قراردادی که شرکت‌های سامسونگ و کوالکام باهم بسته‌اند، گوشی‌های Galaxy S23 سامسونگ قرار است از یک تراشه اختصاصی به نام " پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام برای گلکسی" استفاده کنند. این اسم خیلی دهان پر کن و پرطمطراق است، نه؟ اما نگران نباشید، سامسونگ راه مختصرتری را برای معرفی تراشه اختصاصی پرچم‌داران جدیدش در نظر گرفته، تا راحت‌تر آن در ذهن مخاطبان حک کند.

برای تمایز هرچه بیشتر این تراشه اختصاصی، در تصاویر تبلیغاتی منتشر شده، لوگوی اسنپدراگون کمی تغییر کرده است. این تصاویر تبلیغاتی تنها به فاصله چند روز قبل از تاریخ دوازدهم بهمن ماه، که قرار است در آن از گوشی‌های سری گلکسی S23 رونمایی شود، فاش شده‌اند. تصاویری که بیلبوردها و بنرهای چاپ شده آنان را از هفته آینده در سراسر شهرهای جهان خواهید دید.

تراشه جدید کوالکام با لوگوی جدیدش، به صورت اختصاصی برای سامسونگ طراحی شده و هنوز معلوم نیست که سامسونگ تا چه مدتی قصد دارد از آن استفاده کند. هرچند جزئیات قرارداد سامسونگ و کوالکام هنوز معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد که این همکاری حداقل تا سال آینده و تولید گوشی‌های سری گلکسی S24 هم ادامه داشته باشد. بعد از آن ممکن است سامسونگ کار توسعه تراشه اختصاصی MX خودش را تمام کرده باشد و دیگر نیازی به همکاری با کوالکام نداشته باشد.

Snapdragon-8-Gen-2-for

در کنار خبر همکاری اختصاصی سامسونگ با کوالکام برای تولید تراشه‌های اختصاصی گلکسی S23، به تازگی خبرهایی هم از قیمت این گوشی‌ها در بازار هند به گوش رسیده است.

به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعات فاش شده، حالا می‌توانیم قیمت گوشی‌های Galaxy S23، Galaxy S23+ و Galaxy S23 Ultra  را در هند نیز با قیمت احتمالی آنها در اروپا، آلمان و آمریکا مقایسه کنیم. گرچه این قیمت‌ها هنوز رسما مورد تایید قرار نگرفته‌اند اما همیشه پیش‌بینی حدودی قیمت‌ گوشی‌های مورد انتظار جالب بوده است. طبق گزارشات، قیمت گوشی‌های Galaxy S23 و Galaxy S23+ برای نسخه 8/128 گیگابایتی به ترتیب 79999 و 89999 روپیه خواهد بود. قیمت احتمالی مدل گلکسیS23  اولترا نیز در نسخه 8/256 گیگابایتی 114999 روپیه خواهد بود. 

گوشی‌های گلکسی S23 معمولی و گلکسی S23 اولترا از مدل‌های مشابه نسل قبل خود گرانتر خواهند بود، اما گلکسی S23 پلاس حتی کمی ارزانتر از S22 پلاس خواهد بود! گلکسی S23  معمولی 7000 روپیه گرانتر از مدل قبلی خود است، در حالی که این اختلاف قیمت برای گلکسی S23  اولترا 5000 روپیه است. جالب اینکه گلکسی S23 پلاس به نسب قیمت پایه S22 پلاس در سال گذشته، حدود 5000 روپیه ارزانتر است!

خبر مرتبط: معرفی قابلیت‌های دوربین گلکسی S23 اولترا