سامسونگ این روزها خودش برای معرفی سری گلکسی S23 آماده می‌کند. این گوشی هوشمند قرار است در رویداد Galaxy Unpacked در 1 فوریه (12 بهمن) رونمایی شود. در آستانه برگزاری این مراسم، سامسونگ از نکاتی پرده برداشته و برخی از ویژگی‌های برجسته پرچم‌دار جدید خود را به نمایش گذاشته است. از جمله این قابلیت‌های دوربین گلکسی S23 اولترا، قابلیت‌های زوم فضایی (Space Zoom) و حالت شب (Night Mode) در Samsung Galaxy S23 Ultra هستند که اخیرا با انتشار یک ویدئوی کوتاه در YouTube Shorts معرفی شدند و مورد توجه زیادی هم قرار گرفتند.

شرکت سامسونگ همیشه در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند خود مبتکرانه عمل کرده است. حالا هم به جرات می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی S23 اولترا با تکیه بر قابلیت‌های چشمگیر دوربین مدل قبلی (S22 Ultra)، قصد دارد این سطح کیفیت را حتی بالاتر هم ببرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین این گوشی دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/1.4 و همچنین یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) خواهد بود. علاوه بر این، یک لنز تله فوتو دوم 10 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابری، لرزشگری اپتیکال و دیافراگم f/4.9 نیز برای پشتیبانی از سنسور ISOCELL HP2 با کیفیت 200 مگاپیکسل روی این گوشی گنجانده شده است.

برنامه رویداد Unpacked سامسونگ

همچنین گفته می‌شود که این دستگاه دارای قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. دوربین جلو گلکسی S23 اولترا هم یک ماژول 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت HDR10+ گزارش شده است.

علاوه بر اینها، Galaxy S23 Ultraدارای یک نمایشگر امولد 6.6 اینچی با کیفیت QHD+ (رزولوشن 3088 x 1440) و نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش آن نیز بین 1 تا 120 هرتز متغیر است تا بتواند هرچه بیشتر در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. همچنین قبلا خبری درز کرده بود از اینکه حداکثر میزان روشنایی Galaxy S23 Ultra می‌تواند به 2000 نیت هم برسد. هرچند بعدا اعلام شد که این روشنایی در واقع 1750 نیت بوده و مشابه مدل قبلی است.

خبر مرتبط: سامسونگ مجوز تولید تراشه‌های گلکسی S23 را به TSMC داد