سال گذشته، سال سختی برای سامسونگ بود. چراکه نه‌تنها همکاری این شرکت با کمپانی AMD به ثمر ننشست، بلکه تراشه اختصاصی Exynos 2200 که در برخی از بازارها روی گلکسی S22 قرار گرفته بود هم با مشکلات جدی روبرو شد. این تراشه‌ها بیش از حد داغ می‌کردند و همین امر باعث شد تا نه‌تنها تولید آنها متوقف شود، بلکه مدیر عامل سامسونگ به شخصه بابت این موضوع از کاربران عذرخواهی نماید و مجوز تولید تراشه‌های گلکسی S23 را به شرکتی دیگر واگذار کند.

از این رو سامسونگ تصمیم گرفته امسال ریسک نکند و به جای استفاده از تراشه‌های اگزینوس تولید خودش، از یک نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 شرکت کوالکام بهره ببرد. برخلاف شایعات گذشته، این تراشه قرار نیست توسط خود سامسونگ تولید شود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید شرکت سامسونگ زیرشاخه‌های زیادی دارد و در حوزه‌های متنوعی مشغول به فعالیت است. سامسونگ تنها تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را طراحی نمی‌کند، بلکه آنها را تولید نیز می‌نماید. و باید بگوییم که اخیرا در انجام هیچکدام از این دو کار موفق عمل نکرده است. به همین خاطر هم بود که وقتی خبر استفاده گلکسی S23 از تراشه اسنپدراگون آمد، خیال همه راحت شد. هرچند هنوز خیلی‌ها نگران بودند که سامسونگ ممکن است در روند تولید این تراشه هم دخالتی داشته باشد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط سامسونگ تولید شده بود و آن هم مشکلات گرمایشی داشت. نسخه به‌روز شده این تراشه، یعنی اسنپدراگون +8 نسل 1 اما هیچ‌کدام از مشکلات تراشه قبلی را نداشت، چراکه توسط کمپانی TSMC تولید شده بود.

توییت TSMC


یک منبع خبری نسبتا تازه‌کار به نام RGcloudS پیش از این گفته بود که تراشه گلکسی S23 توسط خود سامسونگ تولید خواهد شد، اما او نیز به تازگی حرف خود را پس گرفته و ادعا می‌کند که تراشه S23 توسط شرکت TSMC تولید خواهد شد. این اتفاق نوید‌های امیدبخشی از S23 می‌دهد و حتی می‌تواند به این دستگاه کمک کند تا به بهترین گوشی اندرویدی سال تبدیل شود.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، Galaxy S23 قدرت پردازش خود را از یک نسخه سریع‌تر اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌گیرد. تراشه‌ای که به صورت اختصاصی با نام "تراشه پلتفرم موبایلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی" شناخته می‌شود.

نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که گلکسی S23 از گلکسی S22 بسیار سریع‌تر خواهد بود و ظاهرا پردازنده گرافیکی آن حتی از آیفون 14 پرو هم بهتر است! گوشی‌های اندرویدی در گذشته همواره در زمینه رتبه‌های بنچمارکی از آیفون‌ها عقب‌تر بودند اما اخیرا شرکت کوالکام شروع به پر کردن این جای خالی کرده است. در این میان نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی S23 می‌تواند از این هم فراتر برود و بالاخره باعث شود تا یک گوشی اندرویدی بتواند آیفون‌های قدرتمند اپل را در بنچمارک شکست دهد.

مطمئنا در تاریخ 12 بهمن ماه که سامسونگ رسما از سری Galaxy S23 پرده‌برداری می‌کند، اطلاعت بسیار بیشتری به دست خواهیم آورد. شما از همین حالا می‌توانید پرچم‌دار پرادعای بعدی سامسونگ را از وب‌سایت رسمی این شرکت پیش خرید کنید.

خبر مرتبط: معرفی سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا