تنها چند هفته قبل از معرفی گلکسی S23 اولترا، سامسونگ رسما سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا را که قرار است برای اولین بار روی این گوشی سوار شود را معرفی کرد.

جدیدترین سنسور دوربین ISOCELL سامسونگ، مدل HP2 است که در واقع به عنوان جانشین سنسور 200 مگاپیکسلی HP1 در سال گذشته معرفی شده است. HP1 هرگز روی هیچ گوشی هوشمندی از برند سامسونگ قرار نگرفت.

سامسونگ می‌گوید که سنسور دوربین HP2 می‌تواند تعداد 200 مگاپیکسل را در حسگری به اندازه یک سنسور 108 مگاپیکسلی جا دهد. مگاپیکسلی این شرکت مدت‌ها بود که از سنسوری 108 روی گوشی‌های پرچم‌دار مدل اولترای خود استفاده می‌کرد.

سنسور-دوربین-گلکسی-S23


به گفته سامسونگ، HP2 یک سنسور 1/1.13 اینچی است که با استفاده از قابلیت ترکیب پیکسلی می‌تواند تصاویر نهایی با رزولوشن پایین‌تر، اما شارپنس و کیفیت بهتر ارائه دهد. سامسونگ می‌گوید که HP2 می‌تواند تصاویر 1.2 میکرومتری 50 مگاپیکسلی، یا تصاویر 2.4 میکرومتری 12.5 مگاپیکسلی تولید کند. همچنین می‌تواند با کیفیت 8K نیز تصویربرداری کند. طبق ادعای این شرکت، پروسه ترکیب پیکسلی 16-4 توان پردازش تصویر بالایی در نورهای محیطی کم دارد.

ظاهرا یکی دیگر از مزیت‌های این سنسور جدید، عملکرد فوکوس خودکار بهبود یافته آن خواهد بود. چراکه گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند از همه 200 میلیون پیکسلی که روی سنسورش قرار گرفته است برای فوکوس خودکار در حالت عکاسی در نور کم استفاده کند.

به گفته سامسونگ، فناوری جدیدDual Vertical Transfer Gate (D-VTG)" " به کار رفته در سنسور HP2 تصاویر رنگ و رو رفته را از بین برده و در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد، رنگ‌های تصویر را تقویت می‌کند. گرچه سامسونگ مستقیما زمان عرضه رسمی این سنسور را تایید نکرده است، اما گفته که پروسه تولید انبوه آن در حال انجام است.

با توجه به اینکه Galaxy S23 Ultra قرار است تا چند هفته دیگر روانه بازار ‌شود، اصلا بعید نیست که این سنسور جدید هم در همان زمان معرفی شود. شما هم اکنون می‌توانید با دریافت صد دلار اعتبار اضافی، پرچم‌دار بعدی سامسونگ را از طریق وب‌سایت رسمی این شرکت رزور کنید. این گوشی (و به احتمال زیادی سنسور جدید سامسونگ) قرار است در تاریخ 12 بهمن ماه معرفی شود.

خبر مرتبط: سامسونگ گلکسی S23 اولترا از قلم S پشتیبانی می‌کند