قبلاً جزئیاتی در مورد تراشه پرچمدار آینده سامسونگ یعنی Exynos 2400 شنیده‌ایم، اما با مشاهده گوشی سامسونگ با تراشه Exynos 2300 در وبسایت گیک‌بنچ به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنین در حال کار بر روی تراشهexynos 2300 است.

آخرین باری که در مورد اگزینوس ۲۳۰۰ شنیدیم، گفته شد که یک پردازنده ۹ هسته‌ای نسبتاً عجیب و غریب شامل یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A715 با فرکانس ۲.۶۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزی است.

یک تراشه بسیار مشابه ۱+۴+۴ برای یک گوشی نامشخص سامسونگ با تراشه Exynos 2300 در وبسایت گیک‌بنچ با شماره مدل SM-S919O ظاهر شده است. با وجود این که فرکانس‌های گزارش‌شده CPU با فرکانس‌های مورد انتظار مطابقت ندارند، این موضوع برای سخت‌افزار پیش‌تولید کاملاً طبیعی است. پیکربندی هسته واقعی بسیار گویاتر است و به یک تراشه در حال حاضر معرفی نشده اشاره می‌کند. با توجه به اینکه Exynos 2200 از یک پیکربندی ۱+۳+۴ استفاده می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود Exynos 2400 یک پیکربندی ۱+۲+۳+۴ با هسته Cortex-X4 به عنوان هسته اصلی را به همراه داشته باشد.

Geekbench گوشی سامسونگ با اگزینوس 2300

تنها چیز دیگری که در مورد اگزینوس ۲۳۰۰ ادعا شده این است که از یک طراحی مبتنی بر معماری RDNA2 AMD برای پردازنده گرافیکی خود استفاده می‌کند و هر چیزی فراتر از این حدس و گمان است اما در خبر منتشر شده، وبسایت GSMArena مدعی شد احتمال عرضه گلکسی S23 FE با این تراشه به جای Exynos 2200 وجود دارد. با این حال برای اطلاع دقیق از این موضوع باید منتظر معرفی رسمی این گوشی باشیم.

خبر مرتبط: