توییتر از ۴ آی‌پی ناشناس شکایت کرده و درخواست غرامت یک میلیون دلاری داده است، اما بر‌اساس پرونده مشابه لینکدین ممکن است شکایت به نتیجه نرسد.

شرکت X Corp از چهار آی‌پی ناشناس به اتهام «استخراج غیرقانونی اطلاعات» از وب‌سایت توییتر شکایت کرد. در این سند متهمان با عنوان «افراد حقیقی یا حقوقی ناشناس» معرفی شده‌اند و فقط آدرس IP آن‌ها ذکر شده است.

در سند قضایی آمده است: «این افراد به توییتر حمله کرده و برای مشاهده توییت‌ها درخواست داده‌اند.» ایلان ماسک هم درباره این شکایت اعلام کرد:

«افراد ناشناس قصد داشتند تمام اطلاعات توییتر را در بازه زمانی کوتاه استخراج کنند. به همین دلیل مجبور به اعمال محدودیت‌ها شدیم.»

توییت شکایت ایلان ماسک

ماسک دو هفته قبل خبر داد که علاوه‌بر حذف قابلیت مشاهده توییت کاربران بدون ورود به حساب کاربری، به دلیل استخراج اطلاعات قصد دارد تعداد توییت‌های قابل مشاهده کاربران در هر روز را به ۸۰۰ توییت، کاربران تایید شده توییتر بلو (با پرداخت اشتراک ماهانه) را به ۸۰۰۰ توییت و کاربران جدید را به ۴۰۰ توییت محدود کند. متهمان این پرونده احتمالا مقصر ضررهای این محدودیت‌ها هستند. در همین رابطه این شرکت در شکایت خود عنوان کرد: «این عمل باعث شد فشار زیادی به سرورهای X Corp بیاید و عملکرد بسیاری از مشتریان را مختل کرد.»

همچنین X Corp اعمال متهمان را به عنوان «استخراج غیرقانونی اطلاعات مرتبط با ساکنان تگزاس» خواند، البته خبرگزاری CNBC با استناد به حکم حوزه نهم استیناف ایالات متحده درباره پرونده شکایت لینکدین این اتهام را بی نتیجه دانست. در این پرونده لینکدین شرکت‌های رقیب را به استخراج اطلاعات متهم کرد اما دادگاه این عمل را به عنوان «تقلب و سوءاستفاده رایانه‌ای (CFAA)» تشخیص نداد و متهمان را بی‌گناه اعلام کرد.

با‌این‌حال، شرکت X Corp اعلام کرد که استخراج اطلاعات در حقیقت استفاده شرکت‌های دیگر، از نوآوری شرکت‌هایی مانند خود بوده و به آن‌ها ضربه می‌زند، برای همین خواستار غرامت یک میلیون دلاری شده است.

اخبار مرتبط: