براساس شکایت کارمندان اخراج شده از توییتر، این شرکت اتهام پرداخت 500 میلیون دلار غرامت به کارمندان اخراج شده خود را رد کرد.

توییتر به دلیل عملکرد ضعیف، مورد انتقاد قرار گرفته است و به دنبال آن تعداد زیادی از تبلیغ کنندگان از ادامه تبلیغات در توییتر امتناع می‌کنند؛ به‌همین دلیل این رسانه اجتماعی با کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی سنگین مواجه است. همچنین چندماه قبل، ایلان ماسک بیش از نیمی از کارمندان خود را برای کاهش هزینه‌های شرکت اخراج کرد که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

براساس گزارش‌ها، شکایت مطرح شده از توییتر توسط کریس ووفیلد، مهندس ارشد سابق توییتر، به دادگاه فدرال ارائه شده و ادعا می‌کند این شرکت کارمندان مسن‌تر خود را اخراج می‌کند و بارها به کارکنان وعده داده که در صورت اخراج شدن، دو ماه حقوق و مزایا دریافت خواهند کرد اما هیچ‌یک از کارمندان اخراجی تاکنون پولی دریافت نکرده‌اند.

وودفیلد ادعا می‌کند توییتر از پرداخت هزینه‌ها با کارمندانش خودداری می‌کند. طبق اطلاعات، هفته گذشته نیز شکایت مشابهی در دادگاه فدرال مطرح شد که ادعا شد توییتر بیش از 500 میلیون دلار به کارمندان سابقش بدهکار بوده و به نقض قرارداد و کلاهبرداری نیز متهم شده است.

توییتر هنوز نسبت به این شکایت پاسخی ارائه نداده، اما باید بدانید این شبکه اجتماعی با پرونده‌های قضایی دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند و متهم به اخراج زنان و کارمندان دارای معلولیت است. البته توییتر تمام این ادعا‌ها را رد می‌کند و در اظهاراتش بیان کرد که حقوق کارمندان سابقش طبق توافقنامه‌ها پرداخت شده است.

باید دید با محدودیت‌هایی که ماسک در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و با شکایت‌های پیاپی از این شرکت آیا کاربران دوباره تمایل به استفاده از توییتر دارند یا خیر؟

اخبار مرتبط:

درخواست غرامت یک‌میلیون دلاری توییتر برای استخراج غیرقانونی اطلاعات