بر اساس بیانیه رسمی به کارکنان، دفاتر توییتر تا دوشنبه 21 نوامبر تعطیل کرد. این شرکت دلیلی برای تعطیلی آخر هفته دفاتر توییتر ارائه نکرد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد زیادی از این تصمیم خارج می‌شوند. از ایلان ماسک نقل‌شده است که گفته است "بهترین افراد می‌مانند" و او "خیلی نگران" نیست.

برنامه‌های ماسک برای ایجاد ثبات مالی بیشتر در توییتر شامل فروش تیک آبی Verified به هرکسی که مایل به پرداخت 8 دلار در ماه بود و همچنین اخراج نیمی از نیروی کار برای تلاش برای به حداقل رساندن هزینه‌ها بود.

کارکنان توییتر تا دیروز، 17 نوامبر، فرصت داشتند تا تعهدی را برای ساعات طولانی امضا کنند یا با سه ماه دستمزد پایان کار ،آنجا را ترک کنند. کارمندان سابق توییت می‌کنند که بین 74 تا 90 درصد از نیروی کار تصمیم گرفته‌اند به‌جای اینکه «بسیار سخت‌گیر» باشند و به دفتر بازگردند، برای جبران خسارت بروند.

یکی از کارگران سابق به بی بی سی گفت که انتظار دارند کمتر از 2000 نفر بمانند که حدود یک چهارم نیروی کار اولیه 7500 نفری است. آنها همچنین فاش کردند که کل تیم آنها خاتمه یافته است، درحالی‌که یکی دیگر از کارمندان اظهار داشت: «من نمی‌خواستم برای کسی کارکنم که چندین بار از طریق ایمیل ما را تهدید کرد که فقط «تویپ‌های استثنایی باید اینجا کار کنند» درحالی‌که من قبلاً 60 تا 70 ساعت در هفته کار می‌کردم.»

بعداً، مالک و مدیرعامل جدید توییت‌های معمولی خود را ادامه داد و گفت برای کسب ثروت کوچک در رسانه‌های اجتماعی، باید از یک توئیت بزرگ شروع کنید. سپس یک ایموجی پرچم دزدان دریایی را پست کرد و با یک میم قبر پایان داد که توییتر را در حال جشن گرفتن مرگ توییتر به تصویر می‌کشید.

امیدواریم تعطیلی آخر هفته دفاتر توییتر به تعطیلی همیشگی این شرکت مبدل نشود. نظر شما درباره تغییرات اخیر توییتر و روندی که در پیش گرفته چیست؟

خبر مرتبط: اخراج پیمانکاران توییتر بدون هشدار قبلی