به گفته کیسی نیوتن از خبرگزاری پلتفرمر، توییتر تعداد زیادی از کارمندان قراردادی خود را در روز شنبه اخراج کرد. برآوردها تعداد این پیمانکاران توییتر اکه اخراج شدند را بین 4400 تا 5500 کارگر تخمین زده‌اند. این گزارش Platformer توسط سایر خبرگزاری‌ها مانند Axios و CNBC نیز تأیید شده است. اکثر کارمندان قراردادی هم از پیش هیچ اطلاعی مبنی بر فسخ قرارداد دریافت نکرده‌اند و تنها پس از قطع شدن دسترسی‌شان به ایمیل شرکت متوجه برکناری خود شده‌اند.

این تعدیل مشاغل به دنبال اخراج‌هایی است که حدود نیمی از نیروی کار توییتر را از بین برد و 15 درصد از تیم قابل اعتماد آن را کاهش داد. خبرگزاری پلتفرمر ابتدا در مورد اخراج‌های دسته جمعی توییتر در شنبه شب گذشته گزارش داد که شامل کارمندان مستقر در شعبه‌های توییتر ایالات متحده و سایر نقاط جهان می‌شود. کارمندانی که در بخش اعتدال محتوا، املاک و مستغلات، بازاریابی، مهندسی و سایر بخش‌ها کار می‌کردند.

طبق گزارش‌ها، توییتر حتی به مدیران نیز هشدار این تعدیل نیروی کار را نداده است، چراکه آنها هم تا بعد از مشاهده غیرفعال شدن حساب‌های همکارانشان، از اخراج آنان خبر نداشتند. توییتر در ایمیلی که به پیمانکاران توییتر اخراجی ارسال کرده است، توضیح داده که دلیل این تصمیم به خاطر "اولویت‌بندی مجدد و تقویت اندوخته شرکت" است. این ایمیل همچنین تصریح کرده که آخرین روز کاری کارمندان شنبه 23 آبان است، اما لازم نیست در این روز کاری انجام دهند.

پس از روی کار آمدن ایلان ماسک، تعدادی از مدیران توییتر استعفا داده‌اند یا اخراج شده‌اند. اما این امکان وجود دارد که با سیاست‌های جدید ماسک، همچنان تعداد بیشتری از کارمندان توییتر از کار خود برکنار شوند. مالک جدید توییتر در جلسه پرسش و پاسخ با کارمندان همچنین به صراحت اعلام کرد که تمام کارمندان باید به محل کار خود بازگردند و تنها افراد استثنایی می‌توانند به روند دورکاری خود ادامه دهند. توییتر هم به سرعت نتوانسته به درخواست‌ها مبنی برای نظر دادن روی این تصمیم واکنش نشان دهد، چراکه این شرکت دیگر دپارتمان ارتباطات ندارد!

خبر مرتبط: جک دورسی مسئول اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر!