پس‌ از اینکه ایلان ماسک نیمی از نیروی کار توییتر را اخراج کرد، مدیرعامل سابق توییتر به دلیل رشد سریع توییتر عذرخواهی کرد. جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق توییتر، در واکنش به اخراج دسته جمعی کارکنان توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک گفت که "مسئولیت اینکه چرا همه در این وضعیت هستند" بر عهده اوست و او "خیلی سریع" شرکت را توسعه داد. روز جمعه، ماسک حدود نیمی از نیروی کارکنان توییتر را اخراج کرد و این امر بر کارمندان در تمام بخش‌ها تأثیر گذاشت.

«مردم توییتر درگذشته و حال قوی و انعطاف‌پذیر هستند. دورسی می‌نویسد، آنها همیشه راهی پیدا خواهند کرد، مهم نیست که لحظه چقدر سخت باشد. "من متوجه هستم که بسیاری از من عصبانی هستند. مسئولیت این‌که چرا همه در این وضعیت قرار دارند بر عهده من است: من اندازه شرکت را خیلی سریع بزرگ کردم. از این بابت عذرخواهی می‌کنم.»

دورسی دو بار جداگانه به‌عنوان مدیرعامل توییتر خدمت کرد. او پس از کنار گذاشته شدن از این نقش در سال 2007، در سال 2015 به‌عنوان مدیرعامل توییتر بازگشت و درنهایت در نوامبر سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. او به پاراگ آگراوال مدیر ارشد فناوری سابق توییتر وظیفه داد تا جای او را بگیرد و به‌سرعت تصاحب این پلتفرم توسط ماسک را تأیید کرد.

توییت جک دورسی درباره اشتباهات توییتر

دورسی در ماه آوریل در توییتر گفت: "ایلان راه‌حل منحصربه‌فردی است که من به آن اعتماد دارم." "من به مأموریت او برای گسترش نور آگاهی اعتماد دارم." او همین احساس را در پیام‌های متنی خصوصی که به‌عنوان بخشی از شکایت توییتر علیه ماسک فاش شده بود، ابراز کرد.

دورسی در پیامی به مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس گفت: «من اجازه نخواهم داد که این [خرید] شکست بخورد و هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد. برای بشریت بسیار حیاتی است.» بر اساس پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد، دورسی 2.4 درصد از سهام توییتر را درزمانی که ماسک مالکیت آن را به‌دست گرفت، حفظ کرد.

قبل از اخراج حدود 50 درصد از کارکنان توییتر که شامل 15 درصد از تیم مسئول نظارت بر محتوا بود، ماسک همچنین آگراوال و تعدادی دیگر از مدیران ازجمله مدیر مالی ند سگال و مدیر سیاست ویجایا گاد را اخراج کرد. گروهی از کارکنان توییتر از آن زمان یک شکایت دسته‌جمعی علیه این شرکت تنظیم کردند و آن را متهم کردند که به آنها اطلاع کافی در مورد کاهش مشاغل مطابق با قانون فدرال اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) و قانون WARN کالیفرنیا نداده است.

خبر مرتبط: ایلان ماسک دستور اخراج کارکنان توییتر را صادر کرد