چندی پیش با اعلام ایلان ماسک و تیم مدیریتی توییتر، لوگو و نام این کمپانی به حرف لاتین «X» تغییر کرد.

میلیاردر معروف آمریکایی، ایلان ماسک، آبان‌ماه سال گذشته توییتر را به‌مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری و اعلام کرد که تغییرات بزرگی در این پلتفرم اجتماعی ایجاد می‌کند. برای مثال، ماسک با اخراج کارمندان شروع کرد و تقریبا ۷۵درصد کارمندان غول رسانه‌ای را برای کاهش هزینه‌های اضافی اخراج کرد که باعث افت خدمات‌رسانی بخش‌های متعددی از توییتر شد. همچنین پس از آن بیشتر قابلیت‌های جدید توییتر را محدود به کاربران سرویس بلو کرد که با واکنش‌های تندی ازسوی افراد و خبرگزاری‌ها مواجه شد. اما به‌تازگی، ایلان ماسک در اقدامی بسیار عجیب و بحث‌برانگیز لوگو نمادین پرنده آبی این رسانه را با حرف لاتین «X» عوض کرد.

معنی لوگو جدید توییتر

البته باید گفت تنها لوگوی این شرکت عوض نشد، بلکه نام توییتر نیز با حرف X جایگزین شده است. بنابراین اگر شما آدرس «X.com» را در گوگل جست‌وجو کنید مستقیما وارد شبکه اجتماعی توییتر می‌شوید. کارشناسان و فعالان حوزه رسانه معتقدند پس از این تغییر بزرگ، توییتر بخش بزرگی از کاربرانش را به‌دلیل ناآشنا بودن و انتقال حس بد از دست خواهد داد، چراکه هیچ کاربری تغییرات ناگهانی محیط کاربری را نمی‌پذیرد.

طی ماه‌های گذشته، ایلان ماسک در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده که نام «X» برایش معنای معنوی و ارزشی دارد؛ اما سوالی که برای کاربران پیش می‌آید آن است که این حرف لاتین چه معنا و مفهومی دارد و چه ارزشی می‌تواند برای میلیاردر جنجالی داشته باشد؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

طبق نظریه‌های متفاوتی که در خبرگزاری منتشر شده، برخی براین‌باورند که تغییر نام توییتر به X نمادی برای ورود به عصر جدید است؛ البته هیچ‌گونه ویژگی و قابلیت جدید به این رسانه اضافه نمی‌شود و این تغییر نام و لوگو فعلا نمادین خواهد بود. همچنین مدیرعامل جدید توییتر، لیندا یاکارینو، از تغییر نام توییتر به‌عنوان فرصتی دوباره برای ایجاد تغییری بزرگ‌تر یاد کرد.

ایلان ماسک همیشه بیان می‌کرد که رویای ساخت سوپر اپلیکیشنی را در سر می‌پروراند و قصد دارد با خرید توییتر بستری ایجاد کند تا کاربران بتوانند تمام نیاز‌هایشان را با استفاده از آن برطرف کنند. برهمین‌اساس، نام توییتر به X تغییر می‌کند تا پایه‌های ساخت سوپراپلیکیشن فراهم شود. اگر به‌یاد داشته باشید سال‌ها پیش برنامه‌ای به‌نام «وی‌چت‌» عرضه شد که قابلیت‌های زیادی را دراختیار کاربران قرار می‌داد؛ ایلان ماسک نیز از هدف جدیدش به‌عنوان وی‌چت غربی یاد کرد که برای بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان حوزه رسانه جالب بود.

علاقه شدید ایلان ماسک به حرف لاتین X

اگر درباره ایلان ماسک و زندگی حرفه‌ایش خوانده باشید متوجه می‌شوید که این شخص علاقه‌ زیادی به حرف لاتین X دارد و تغییر نام توییتر به این حرف بار اولی نیست که توسط وی استفاده می‌شود. برای مثال، اولین سرمایه‌گذاری تجاری ماسک، یک پلتفرم بانکداری آنلاین به‌نام X بود که در سال ۱۹۹۹ ایجاد شد و درنهایت به پی‌پال امروزی تبدیل شد. برهمین‌اساس می‌توان نتیجه گرفت که ماسک علاقه فراوانی به استفاده از این حرف لاتین در پروژه‌هایش دارد؛ از دیگر پروژه‌ها و کمپانی‌های معروف که تحت مالکیت وی هستند می‌توان به «SpaceX» و «Tesla Model X» اشاره کرد که حرف X در آن‌ها هم استفاده شده است.

درپایان، تنها می‌توان گفت باید صبور باشیم و ببینیم در آینده چه تغییراتی برای توییتر اتفاق می‌افتد و چرا ماسک از حرف ایکس برای تبدیل این رسانه به سوپر اپلیکیشن استفاده کرده است؛ زمان نشان می‌دهد که این تغییر نام تجاری به‌سود کمپانی X خواهد بود یا به‌ضررش تمام می‌شود.

اخبار مرتبط: دومین شکایت کارمندان سابق توییتر به دلیل پرداخت نکردن حقوق بیکاری