ایلان ماسک اعلام کرد به‌زودی لوگو توییتر عوض می‌شود و طرح جدید از حرف X الهام گرفته شده است.

ایلان ماسک با انتشار پست جدیدی در توییتر اعلام کرد: «به زودی با برند توییتر و پرنده آبی رنگ خداحافظی می‌کنیم». ماسک پس از آن تصویری از حرف X منتشر کرد و در پاسخ به کاربری که پرسیده بود آیا لوگوی توییتر تغییر می‌کند جواب داد که این کار باید خیلی وقت پیش انجام می‌شد.

ماسک همچنین اعلام کرد، در‌صورتی‌که خیلی سریع لوگوی مناسبی طراحی شود، به سرعت این تغییر اعمال خواهد شد». البته مالک توییتر پیش از این هم کامنت‌هایی که برخلاف قوانین پلتفرم بودند را منتشر و چند ساعت بعد حذف کرده است، بنابراین قبل از اینکه از جزئیات این لوگو اخباری منتشر شود احتمالا لوگو رسمی معرفی می‌شود.

مسئله تغییر لوگو اولین بار توسط خبرگزاری رویترز مطرح شد. براساس گزارش‌ها ایلان ماسک پس از پرداخت ۴۴ میلیارد دلار برای خرید توییتر در ماه اکتبر، این شرکت را با مجموعه X Corp ادغام کرد. در حقیقت هدف ایلان ماسک از این کار ساخت یک سوپر اپلیکیشن مانند We Chat چینی بود که علاوه بر شبکه اجتماعی رسانه محور (عکس و فیلم)، به عنوان پلتفرمی برای پیام‌رسان، بازی ویدئویی و پرداخت الکترونیکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه حدود یک میلیارد کاربر دارد، در حالی که توییتر ۴۵۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

البته تغییر لوگو توییتر در تضاد با وب‌سایت خود توییتر است که در آن نوشته شده است: «علامت تجاری پرنده آبی، با ارزش‌ترین دارایی ماست و از آن محافظت می‌کنیم». با این حال اگر تا چند ساعت آینده نظر ایلان ماسک تغییر نکند، ممکن است پرنده آبی برای همیشه از توییتر حذف شود.

البته توییتر سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و علامت پرنده آبی سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. با این حال حتی در صورت تعویض نام و لوگو توییتر، کلمه «توییت» که به معنی جیر جیر پرنده است برای کاربران تغییر نمی‌کند و اثری از توییتر باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط: