دیروز 18 اردیبهشت‌ماه، ایلان ماسک، در توییتی اعلام کرد که قرار است اکانت‌های غیر فعال در توییتر که برای چندین سال است هیچ فعالیتی نداشتند، حذف شود. این کار در راستای آزادسازی فضای توییتر انجام خواهد گرفت. ایلان ماسک، مالک توییتر و میلیاردر معروف، در چند توییت اعلام کرده است که توییتر قصد دارد حساب‌های کاربرانی را که برای طولانی مدت از حسابشان استفاده نکرده‌اند، از دسترس خارج و آرشیو کند. به گفته او، با انجام این طرح، ممکن است شاهد کاهش تعداد دنبال کنندگانتان باشید. همچنان زمانی برای این اقدام مشخص نشده است ولی بنظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی درخصوص اکانت‌های غیر فعال در توییتر، مصمم باشد.

بر اساس قوانین توییتر، کاربران باید حداقل هر ۳۰ روز ۱ بار وارد حساب کاربری خود شوند. در غیر این صورت حسابشان به دلیل عدم فعالیت برای همیشه حذف و غیرقابل دست‌یابی خواهد بود. اوایل ماه جاری میلادی بود که ایلان ماسک، حساب کاربری رادیو عمومی آمریکا (National Public Radio) را تهدید به مسدود شدن کرد. پیش‌تر حساب رادیو عمومی آمریکا و ۵۲ حساب مرتبط با آن، به خاطر دخالت دولت آمریکا در فضا و محتوای توییتر، دست به اعتصاب زده و هیچ‌گونه محتوایی منتشر نکردند.

توییت ایلان ماسک درباره حذف حساب‌های غیر فعال

توییتر در ماه اخیر، تیک آبی قدیمی را که برای احراز هویت اکانت افراد مشهور به آن‌ها می‌داد را از کنار نام کاربری آن‌ها حذف کرده است. این کار در راستای طرح جدید توییتر برای پرداخت حق اشتراک آن انجام‌شده است. تمامی کاربران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۱ دلار یا سالانه ۱۱۴ دلار، اشتراک Twitter Blue را خریداری کنند و قابلیت‌های مضاعفی نسبت به نسخه رایگان، مانند استفاده از تعداد کاراکترهای بیشتر در هر توییت، تیک آبی و… را تجربه کنند.

اخبار مرتبط: توییتر به سلبریتی‌های فوت شده هم تیک آبی می‌دهد!