توییتر از زمان تصاحب ایلان ماسک در وضعیت آشفته‌ای قرار داشته است. مدیرعامل تسلا که اکنون مدیرعامل توییتر است، چندین تن از مدیران سابق این شرکت را اخراج کرد. او فاش کرد که وضعیت شبکه‌های اجتماعی بحرانی است. او اقدامات زیادی را برای کاهش هزینه‌ها اعمال کرد، مانند اخراج چند نفر از کارکنان شرکت و کاهش مزایای کارگران موجود. ماسک همچنین از کسانی که نمی‌خواهند بمانند دعوت کرد تا در یک توافق مشترک شرکت را ترک کنند. با این حال، این هفته با پیشرفت‌هایی برای بازگرداندن توییتر به ثبات آغاز شد. همچنین صحبت از تیک های رنگی توییتر در میان است.

اوایل این هفته، ماسک جورج هاتز را برای رفع مشکل نوار جستجوی توییتر استخدام کرد. او همچنین در حال استخدام کارمندان جدید برای حفظ شبکه‌های اجتماعی است. اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای بازگشت سرویس پولی Twitter Blue است. توییتر آبی جدید یکی از اولین اقداماتی بود که ایلان ماسک انجام داد. اما در راه‌اندازی اولیه، ثابت شد که شکست‌ خورده است.

شرکت برای انجام برخی تنظیمات، سطح پرداختی را غیرفعال کرد. به‌زودی با تغییرات زیادی بازخواهد گشت. یکی از بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های ردیف جدید، دادن چک آبی به همه بود. این امر باعث ایجاد هرج‌ومرج در توییتر شد. بنابراین، می‌توان به‌راحتی یک شخصیت مشهور را جعل کرد و یک چک تأیید شده دریافت کرد. پس از برخی تغییرات و اصلاحات، ردیف جدید پولی در 2 دسامبر بازخواهد گشت و چندین رنگ را به همراه خواهد داشت.

elon-musk-tweet-about-twitter-verification

رنگ‌های جدید به دلایل مشخص با توییتر بلو می‌آیند

سیستم تأیید توییتربلو جدید سه رنگ طلایی، خاکستری و آبی را ارائه خواهد کرد. رسانه‌های اجتماعی یک چک طلایی برای شرکت‌ها، یک چک خاکستری برای دولت و یک چک آبی برای شخصیت‌های عمومی معمولی یا غیرعادی ارائه می‌کنند. به‌هرحال، ایلان ماسک بیان می‌کند که تمام حساب‌ها از طریق بررسی دستی انجام می‌شود. همچنین، کاربران باید 90 روز منتظر بمانند تا حساب‌های جدید توییتر را در این سرویس امضا کنند.

ماسک بیان می‌کند که این سرویس را «به‌طور آزمایشی» در 2 دسامبر راه‌اندازی می‌کند. او رنگ‌های آبی متمایز توییتر را توضیح می‌دهد و بابت انتظار عذرخواهی می‌کند. به گفته وی، انتظار دردناک بود اما نیاز بود. کارمزد Twitter Blue در 7.99 دلار اعلام‌شده در ماه باقی خواهد ماند. به‌غیراز برچسب تأیید شده، این سرویس مزایای دیگری نیز ارائه خواهد داد. شایان‌ذکر است که چک آبی قبلاً برای شخصیت‌های عمومی موجود بود. اکنون، آنها باید برای سرویس Twitter Blue ثبت‌نام کنند.

خبر مرتبط: در حال حاضر ایلان ماسک خرید تیک آبی را به علت جعل هویت متوقف کرده است که این خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.