ایلان ماسک روز دوشنبه به کارمندان توییتر اعلام کرد که این شرکت، تأیید پولی خود، یعنی توییتر بلو را دوباره راه‌اندازی نمی‌کند تا زمانی که «مطمئن باشیم جعل هویت قابل توجهی اتفاق نمی‌افتد». هنوز مشخص نیست توقف خرید تیک آبی در توییتر بلو به علت جعل هویت تا کی ادامه خواهد داشت.

ماسک هفته گذشته اعلام کرده بود که تیک آبی 8 دلاری او در 29 نوامبر دوباره در دسترس قرار می‌گیرد. اما در جلسه با کارکنان، زمان راه‌اندازی آن را نامشخص دانست: «ممکن است هفته آینده آن را راه‌اندازی کنیم. ممکن هم هست این کار را نکنیم. تا زمانی که مطمئن نشدیم توانایی لازم برای محافظت در برابر هویت‌های جعلی را دارا هستیم، این کار را نخواهیم کرد.»

پس از خرید توییتر، اولین تغییر بزرگی که ماسک ایجاد کرد این بود که به سرعت امکان خرید تیک آبی از طریق Twitter Blue را به کاربران معرفی کرد. علیرغم هشدارهای داخلی کارکنان امنیت توییتر، این کاربه سرعت منجر به جعل هویت حساب‌های پرمخاطب، از جمله حساب‌های تبلیغاتی توییتر شد. به این ترتیب، راستی‌آزمایی پولی تنها بعد از دو روز غیرفعال شد.

Twitter-won’t-restart-paid-verification


هنوز مشخص نیست که ماسک چگونه می‌تواند از ساخت حساب‌‌های جعلی با تیک آبی جلوگیری کند، چرا که توئیتر بلو قادر به راستی آزمایی حساب‌هایی که ساخته می‌شوند، نیست و نمی‌تواند تشخیص دهد که چه کسانی حساب مربوطه را ساخته اند. از زمانی که ماسک توئیتر را خریداری کرد و به قدرت رسید، توییتر تیک‌های خاکستری و جداگانه‌ای را بدون هیچ توضیحی بر روی حساب‌های پرمخاطب اضافه و حذف کرده است، احتمالاً این کار را به این دلیل انجام داده است تا تیک آبی را از چیزی که هرکسی قادر به خریدش است، متمایز کند.

ماسک در جلسه امروز خود با کارمندان توییتر گفت که این شرکت «احتمالاً» باید به «موسسات و شرکت‌ها» یک «تیک رنگی متفاوت» بدهد، اما توضیح بیشتری نداد و اشاره کرد که «هنوز در حال فکر کردن به این مسئله هستیم». او گفت: «از نظر من هر کدام از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فارغ از این که چه باشند، در برابر ربات‌ها و ترول‌ها آسیب‌پذیر خواهند بود، مگر اینکه مانعی در پرداخت وجود داشته باشد تا هزینه ربات‌ها و ترول‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.»

ایلان ماسک همچنین به کارمندان گفت که بر اساس فایل ضبط شده‌ای که توسط The Verge از جلسه به دست آمده است، دیگر اخراج و استخدام مجددی در توئیتر در کار نیست. پس از انتشار ماجرای توقف خرید تیک آبی توییتر بلو، ماسک در توییتی تایید کرد که این شرکت "راه اندازی مجدد Blue Verified را تا زمانی که اطمینان پیدا نکرده منجر به جعل هویت بالایی نخواهد شد، متوقف می‌کند" و اعلام کرد که احتمالا از تیک‌هایی با رنگ‌های متفاوت برای سازمان‌ها استفاده می‌کنند.

ماسک، ویژگی تیک آبی توییتر را یکی از اقدامات اصلی خود برای تنوع بخشیدن به درآمدهای توئیتر، فارغ از تبلیغات می‌داند. درآمدی که از نظر او، از زمانی که مدیریت توئیتر را به دست گرفته است، با کاهشی جدی رو به رو بوده است. تمام افرادی که در بخش ارتباطات توییتر کار می‌کردند، یا اخراج شده یا استعفا داده اند، بنابراین کسی برای اظهار نظر وجود ندارد.

خبر مرتبط: صحت سنجی محتوا در راه توییتر