(رویترز) - ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر روز یکشنبه گفت که مأموریت این پلتفرم رسانه اجتماعی تبدیل‌شدن به دقیق‌ترین منبع اطلاعات در مورد جهان است و بحث‌هایی را در مورد چگونگی دستیابی به آن و اینکه چه کسی تعیین می‌کند دقیق است را به میان آورد. از این رو می‌توان گفت که ایلان ماسک به دنبال صحت سنجی محتوا در توییتر است.

انبوهی از اقدامات شدید از جمله اخراج نیمی از پرسنل و اخذ هزینه از کاربران که ماسک از زمان تصاحب توییتر در قراردادی 44 میلیارد دلاری در حدود یک هفته پیش انجام داده است، سرنخ‌های اولیه را در مورد چگونگی تغییر شکل این پلتفرم توسط ثروتمندترین فرد جهان ارائه کرده است.

برخی از آگهی‌ها از زمان اعلام این قرارداد، هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند و ماسک گروه‌های فعال را به دلیل فشار بر تبلیغ‌کنندگان در میان نگرانی‌ها در مورد تعدیل محتوای آن مقصر می‌داند.

ماسک روز یکشنبه گفت: توییتر باید تا حد زیادی به دقیق‌ترین منبع اطلاعات در مورد جهان تبدیل شود. این مأموریت ماست.»

توییت او بلافاصله ده‌ها هزار پاسخ و بحث‌های پر جنب‌وجوشی را در مورد چگونگی انجام این مأموریت برانگیخت.

جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، پرسید: "دقیقاً برای چه کسی؟"

ماسک که شرکت خودروهای الکتریکی تسلا و شرکت موشکی اسپیس ایکس را نیز اداره می‌کند، ماه گذشته گفت که توییتر شورای تعدیل محتوا را با «دیدگاه‌های بسیار متنوع» تشکیل خواهد داد. همچنین روز یکشنبه گفت که کاربران توییتر که جعل هویت را بدون ذکر صریح به‌عنوان یک حساب تقلید آمیز انجام می‌دهند، بدون هیچ هشداری برای همیشه به حالت تعلیق درخواهند آمد.

توییتر به عنوان منبع خبر جهانی

او گفت که توییتر قبلاً هشداری را قبل از تعلیق صادر میکرد، اما ازآنجایی‌که توییتر در حال اجرای راستی آزمایی گسترده است، هیچ هشداری و همچنین «استثنا» وجود نخواهد داشت.

ماسک گفت: «این به‌وضوح به‌عنوان یک شرط برای ثبت‌نام در توییتر آبی مشخص می‌شود.

توییتر روز شنبه اپلیکیشن خود را در اپ استور اپل به‌روزرسانی کرد تا به‌منظور افزایش درآمد، شروع به دریافت 8 دلار برای علامت‌های تیک آبی رنگ کند. توییتر گفت: مزایای سرویس تأیید شامل «نصف تبلیغات»، امکان ارسال ویدیوهای طولانی‌تر در توییتر و رتبه بندی اولویت برای محتوای با کیفیت است. اما اوایل روز یکشنبه، نیویورک تایمز گزارش داد که توییتر ارائه علامت‌های تیک آبی برای مشترکین سرویس جدید خود را تا پس از انتخابات میان دوره‌ای روز سه شنبه به تعویق می‌اندازد.

بلومبرگ نیوز روز یکشنبه گزارش داد که در نشانه سردرگمی بیشتر پس از تصاحب ماسک، توییتر اکنون با ده‌ها کارمندی که شغل خود را از دست داده‌اند تماس گرفته و از آنها می‌خواهد که برگردند.

برخی از کسانی از آنها خواسته شده است که برگردند به اشتباه اخراج شدند. در این گزارش به نقل از افراد آشنا با این حرکت‌ها آمده است که دیگران قبل از اینکه مدیریت متوجه شود که کار و تجربه آنها ممکن است برای ایجاد ویژگی‌های جدیدی که ماسک در نظر می‌گیرد ضروری باشد، رها شدند.

نظر شما درباره صحت سنجی محتوا در توییتر چیست؟ به نظر شما این ویژگی می‌تواند محبوبیت توییتر را بیش از پیش کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: فاش شدن ویژگی های توییتر ۲.۰ توسط ایلان ماسک