توییتر در حال برنامه‌ریزی برای شروع دریافت هزینه ماهانه برای تأیید کاربران است و اگر کارمندانی که روی آن کار می‌کنند فرصت تحویل پروژه را رعایت نکنند، توسط ایلان ماسک اخراج خواهند شد. حالا که ایلان ماسک مالک توییتر شده، اولین اولتیماتوم خود را به کارمندان داده است. ضرب‌الاجلی که طبق آن باید برای دریافت تیک آبی توییتر، تأییدیه پولی در توییتر رعایت شود وگرنه کارمندان باید وسایل خود را جمع کنند و بروند.

طبق مکاتبات داخلی که توسط The Verge مشاهده‌شده و سخنان افرادی که با این موضوع سروکار دارند، دستور این است که Twitter Blue، اشتراک اختیاری 4.99 دلاری این شرکت که ویژگی‌های اضافی را باز می‌کند، به اشتراکی گران‌تر که کاربران را نیز تأیید می‌کند، تغییر دهد.

هزینه اشتراک تیک آبی توییتر چه قدر است؟

توییتر در حال حاضر قصد دارد برای اشتراک آبی جدید توییتر 19.99 دلار دریافت کند. بر اساس طرح فعلی، کاربران تأییدشده اگر مشترک نشوند بعد از ۹۰ روز علامت آبی خود را از دست خواهند داد.

به کارمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند، روز یکشنبه گفته شد که برای راه‌اندازی این ویژگی باید مهلت ۷ نوامبر را رعایت کنند وگرنه اخراج خواهند شد.

ایلان ماسک در ماه‌های منتهی به خرید خود آشکارا گفته که می‌خواهد نحوه تأیید حساب‌ها و مدیریت ربات‌ها توسط توییتر را اصلاح کند. او روز یکشنبه در توییتی نوشت: «کل فرآیند راستی آزمایی در حال حاضر در حال اصلاح است». کیسی نیوتن از Platformer برای اولین بار گزارش داد که توییتر در حال بررسی هزینه برای تأیید کاربران است. سخنگوی توییتر به درخواست برای اظهارنظر در زمان مطبوعات پاسخی نداد.

twitter-account-in-iphone

باوجوداینکه ماسک به‌سختی سه روز است که به‌عنوان "Chief Twit" شناخته می‌شود، اما به‌سرعت تغییراتی را در توییتر انجام داده است. ابتدا دستور تغییر صفحه اصلی توییتر برای کاربرانی که از سیستم خارج‌شده‌اند را داد.

ایلان ماسک با کمک مهندسان تسلا که به‌عنوان مشاور وارد توییتر کرده است، در حال برنامه‌ریزی اخراج گسترده باهدف مدیران میانی و مهندسانی است که اخیراً در پایه کد مشارکت نکرده‌اند.

انتظار می‌رود این اخراج‌های کارمندان توییتر از این هفته با مدیرانی که از قبل فهرستی از کارمندانی را که باید برکنار می‌شوند تهیه‌کرده‌اند، آغاز شود.

کارمندانی که وظیفه اجرای پروژه‌های ماسک را از زمان به‌دست گرفتن کنترل توییتر توسط وی در عصر پنجشنبه بر عهده داشتند، تا آخر شب و آخر هفته کار می‌کردند.

اشتراک آبی توییتر تقریباً یک سال پیش به‌عنوان راهی برای مشاهده مقالات بدون آگهی از برخی ناشران و ایجاد تغییرات دیگری در برنامه، مانند نماد صفحه اصلی بارنگ‌های متفاوت، به‌طور گسترده راه‌اندازی شد.

در چند فصلی که توییتر درآمد خود را به‌عنوان یک شرکت سهامی عام پس از اولین فعالیت خود گزارش کرد، تبلیغات بخش عمده درآمد آن باقی ماند. ماسک مشتاق است که اشتراک‌ها را افزایش دهد تا نیمی از درآمد کلی شرکت باشد.

خبر مرتبط: تیک آبی 8 دلاری توییتر در آپدیت جدید iOS عرضه شد