با تایید ایلان ماسک، بیشتر توییت‌های قبل از سال ۲۰۱۴ از X حذف شد و دیگر قابلیت دسترسی به آنها وجود ندارد.

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، در این پلتفرم تغییرات زیادی ایجاد شده است و حتی اخیرا نام این شبکه به X تغییر کرد. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند که همه توییت‌ها، تصاویر و لینک‌های ارسال شده قبل از دسامبر ۲۰۱۴ از این شبکه حذف شده‌اند. تام کوتس، کارشناس فناوری بریتانیایی اعلام کرد که تمام تصاویر و لینک‌هایی که قبل از این تاریخ به‌اشتراک گذاشته، حذف شده است.

مهندس نرم‌افزار ارشد شرکت ریپل، نیل هارتر درباره این موضوع گفت که تمام عکس‌ها و لینک‌های اشتراک‌گذاشته شده او هم قبل از این تاریخ حذف شده‌اند. وی معتقد است که پیش از حذف پیام‌ها باید به‌ او اطلاع داده می‌شد. یوتیوبر برزیلی، دنیلو تاکاگی هم اعلام کرد که با همین مشکل روبه‌رو شده است.

پس از گزارش‌های تام کوتس و نیل هارتنر که متخصصان فناوری هستند، خبرگزاری Gizchina هم تحقیقاتی در این زمینه انجام داد. بر این اساس، مشخص شد بیشتر توییت‌هایی که قبل از ۲۰۱۴ پست شده بودند، حذف شده که موجی از نارضایتی‌ها را در پی داشته است.

SOME TWITTER USERS CAN NO LONGER FIND TWEETS AND LINKS POSTED BEFORE 2014

در فاصله کوتاهی پس از این گزارش مالک X (توییتر)، ایلان ماسک هم پستی به اشتراک گذاشت و در آن به صورت غیرمستقیم این مسئله را تایید کرد.

شبکه مجازی X یک شرکت خصوصی است و با وجود اینکه پاک شدن توییت‌ها برای برخی دردسرساز شده است، این شرکت حق تغییر پلتفرم به‌صورت دلخواه را دارد و مشکل حقوقی گریبان‌گیر ماسک و شرکتش نخواهد شد.

اخبار مرتبط: