گزینه جدیدی در تنظیمات پلتفرم تردز برای حذف پست‌های تردز از اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه شده است.

تابستان گذشته شرکت متا، مالک پلتفرم‌های واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام از پلتفرم جدیدی به‌نام تردز رونمایی کرد. این پلتفرم که شباهت زیادی به ایکس (توییتر) دارد، طی روزهای ابتدایی و با موجی از هیجان کاربران زیادی را به خود جلب کرد. البته پس از مدت کوتاهی بخش اعظم کاربران خود را از دست داد و نتوانست به‌خوبی با پلتفرم‌های مشابه رقابت کند. به‌همین دلیل مدیران به رفع مشکلات این پلتفرم پرداختند تا بتوانند موفقیت روزهای ابتدایی را تکرار کنند. براین اساس، یکی از نکات این پلتفرم، اتصال مستقیم به حساب اینستاگرام است. درحقیقت با ساخت اکانت تردز، دیگر امکان پاک کردن آن وجود نداشت و این حساب به‌عنوان بخشی از حساب اینستاگرام فعالیت می‌کرد.

باگذر زمان، قابلیت حذف اکانت تردز بدون پاک کردن اینستاگرام به این پلتفرم اضافه شد تا اندکی فاصله بین ۲ پلتفرم به‌وجود بیاید. همچنین آدام موسری، مدیر اینستاگرام از تلاش‌های تردز برای ارائه محتوای متفاوت نسبت به ایکس خبر داد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد امکان حذف پست‌های تردز از اینستاگرام و فیس‌بوک به این پلتفرم اضافه می‌شود. برخی از کاربران اعلام کردند ۲ سوییچ جدید در منوی بالا سمت راست برنامه تردز > حریم خصوصی > پیشنهاد پست روی اینستاگرام/فیس‌بوک اضافه شده که با غیرفعال کردن آنها، محتوای منتشر شده کاربر در این پلتفرم باقی می‌ماند (Privacy > Suggesting posts). البته این قابلیت هنوز برای تمامی افراد در دسترس نیست و احتمالا تا فعال شدن آن برای هر کاربری اندکی طول بکشد.

حذف اکانت تردز بدون پاک کردن اینستاگرام

طی چند ماه گذشته، بخش جدیدی در هر ۲ پلتفرم اینستاگرام و فیس‌بوک به‌نام «For you on Threads» اضافه شده است که پست‌های کاربران تردز را نمایش می‌دهد. البته چند هفته قبل و کمی پیش از عرضه این قابلیت هم حساب رسمی تردز در پاسخ به یک کاربر اعلام کرد که به نظرات کاربران اهمیت می‌دهد و مشخص بود که این قابلیت در آینده ارائه می‌شود. البته باید گفت که تغییرات پلتفرم تردز بسیار مثبت و مفید بوده‌ است. مالک متا، مارک زاکربرگ ماه گذشته شخصا اعلام کرد که پلتفرم تردز به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

برای مقایسه، ایکس (توییتر) ۵۰۰ میلیون کاربر فعال را در ماه گذشته ثبت کرد. پلتفرم تردز هم در روزهای ابتدایی ۴۹ میلیون و پس از گذشت روزهای ابتدایی به ۸ میلیون کاربر فعال دست یافته بود و رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال طی تنها ۴ ماه دستاورد بزرگی به‌حساب می‌آید. الساندرو پالوزی، مهندس نرم‌افزاری که پیش از این هم اخبار مهمی از جمله همین قابلیت جدید را کشف کرده بود مدعی شده با برآورده کردن شرایط مورد نظر اتحادیه اروپا، به‌زودی کاربران اروپایی هم می‌توانند از تردز استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ آیا تردز می‌تواند در رقابت با ایکس به موفقیت برسد؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: