گلکسی S23 اولترا به عنوان جدیدترین پرچم‌دار شرکت سامسونگ، به تازگی وارد بازار شده است. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.8 اینچی، 12 گیگابایت رم و پردازنده اختصاصی "اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی" می‌باشد که آن را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌کند. S23 اولترا پرچم‌دار رده بالای سامسونگ است و به همین خاطر کاربران انتظار دارند وقتی این گوشی هوشمند را خریداری می‌کنند، با یک دستگاه بدون ایراد و کامل روبرو باشند. با این حال، به گزارش کاربران یک باگ در لرزه‌گیر دوربین گلکسی اس ۲۳ وجود دارد.

تجربه کاربران را با اختلال مواجه کرده است. گلکسی S23 اولترا چند دوربین واقعا عالی را با خود به همراه دارد. بررسی‌های انجام شده همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ به شدت روی الگوریتم‌های پردازش تصویر نیز کار کرده تا بتواند کیفیت دوربین این گوشی را به شکل چشم‌گیری ارتقا دهد.

OIS (لرزه‌گیر اپتیکال تصویر) S23 Ultra در مقایسه با مدل قبلی به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. برخورداری از فناوری OIS ارتقا یافته به معنای ایجاد تصاویری بهتر و واضح‌تر می‌باشد. با این حال برخی از کاربرانی که این گوشی را خریداری کرده‌اند از وجود ایرادی در لرزه‌گیر این تلفن هوشمند خبر داده‌اند. این مشکل باعث می‌شود لرزه‌گیر به درستی کار نکند و تصویر ثبت شده با دوربین S23 اولترا ضعیف و لرزان باشند.

این ایراد گاهی اوقات خود را در حالت عکاسی بیشتر نشان می‌دهد و گاهی اوقات در حالت فیلم‌برداری بارزتر است. کاربرانی که گزارش این خرابی را داده‌اند، با باز و بسته کردن برنامه دوربین هم مشکلشان حل نشد، اخلال یکی‌درمیان عملکرد لرزه‌گیر دوربین S23 اولترا باعث شده تا کیفیت عکس و فیلم‌های این گوشی، به خصوص در زمان عکاسی در نور کم بسیار پایین بیاید.

وجود چنین ایرادی برای کسانی که کلی هزینه کرده‌اند و یک گوشی پرچم‌دار را خریده‌اند کاملا ناامید کننده است. مخصوصا گوشی که روی کیفیت تصویربرداری و لرزه‌گیری‌اش ادعا دارد! علاوه بر این، برخی از کاربران هم با مشکل عجیب دیگری روبرو شده‌اند که باعث داغ شدن گوشی در هنگام استفاده از دوربین‌ها می‌شود.

تنها راه انتظار برای انتشار بسته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری بعدی سامسونگ می‌باشد، تا شاید این مشکل را برطرف کند. امیدواریم که این مشکلات تنها مربوط به بخش نرم‌افزاری S23 اولترا باشد و با یک به‌روزرسانی ساده حل شود. اگر به یاد داشته باشید، گوشی‌های آیفون 14 پرومکس هم در ابتدای عرضه با چنین مشکلی در دوربین خود مواجه بود، که خوشبختانه با نصب یک بسته نرم‌افزاری الحاقی حل شد.

خبر مرتبط: سامسونگ گلکسی S23+ در تست سقوط متلاشی شد!