سری گلکسی S23 سامسونگ بالاخره در بازار عرضه‌شده و تحلیلگران گوشی‌های هوشمند هر روز بیشتر به جنبه‌های فوق‌العاده آن می‌پردازند. تاکنون خبرهای زیادی پیرامون پردازنده، دوربین و قسمت‌های دیگر این گوشی شنیده‌ایم، اما حالا وقت آن رسیده که ببینیم قدرت آسیب‌پذیری این دستگاه چقدر است! در ادامه نتیجه تست سقوط گلکسی S23+ را بخوانید.

بدیهی است که هیچ‌کس دوست ندارد تست سقوط و مقاومت فیزیکی را روی گوشی گلکسی S23 خود که چند روز پیش خریداری کرده، انجام دهد. نگران نباشید، به گزارش سایت گیزموچاینا، این تست انجام شده است. اما باید بگوییم که متاسفانه پرچم‌دار جدید سامسونگ اصلا نتوانست انتظارات را برآورده کند! نتایج تست سقوط گوشی‌های سری گلکسی S23 از نتیجه تست سقوط پرچم‌داران اپل ضعیف‌تر بود، به گونه‌ای که Galaxy S23 در همان سقوط اول خود کاملا خرد شد.

این چیزی نیست که ما از یک گوشی پرچم‌دار گران قیمت انتظار داشته باشیم. گوشی Galaxy S23 در قسمت جلویی و کناری خود از محافظ گوریلاگلس ویکتوز 2 بهره می‌برد و گلکسی S23+ هم به‌عنوان مدل رده‌بالاتر از همین محافظ بهره می‌برد. اما با تمام این پیش‌بینی‌های محافظتی، هیچ‌کدام از مدل‌های S23 نتوانستند از اولین سقوط خود به‌سلامت عبور کنند.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، در واقع مقصر اصلی ضریب شکست پایین گلکسی S23، نمایشگر منحنی آن است. شایعه شده بود که گلکسیS23 اولترا دارای یک صفحه‌نمایش شیشه‌ای تخت است. این قابلیت گرچه می‌تواند تعداد ترک‌ها را کم‌تر کند، اما هرگز مانع شکستن گوشی در هنگام افتادن نمی‌شود. جالب اینجاست که در کمال تعجب، مقاومت پنل منحنی Galaxy S23 Ultra حتی از S23+ نیز کمتر است!

با وجود تمام ضعف‌های مقاومت فیزیکی که به آن اشاره کردیم، سامسونگ یک امتیاز مثبت دریافت می‌کند. آن‌هم اینکه بعد از سقوط و حتی شکستن صفحه‌نمایش، گوشی همچنان به خوبی کار می‌کند و پنل لمسی با هیچ اختلالی مواجه نمی‌شود. این در حالی است که نمایشگر اکثر گوشی‌های دیگر بعد از سقوط از همین ارتفاع کاملا خراب می‌شوند.