مدتی است که شایعاتی درباره دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا به گوش می‌رسد. پیش‌تر نیز شاهد استفاده از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گوشی‌هایی مانند موتورولا آج ۳۰ اولترا و شیائومی 12T Pro بودیم. اما این اولین باری است که سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به گوشی‌های سامسونگ راه پیدا می‌کند.

به لطف اطلاعات لو رفته از افشاگر معروف سامسونگ، Ice Universe، تصویر اسکرین شات بخش رابط کاربری دوربین گوشی‌های سامسونگ منتشر شده است. درون این تصویر می‌توان شاهد گزینه‌ای برای حالت عکاسی ۲۰۰ مگاپیکسلی بود.

از این رو می‌توان امید داشت که در گلکسی S23 اولترا شاهد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی باشیم. طبق اطلاعات فاش شده از قبل می‌دانیم که سامسونگ دوربین Galaxy S23 Ultra را با حسگر جدید ISOCELL HPX عرضه خواهد کرد.

سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده از دوربین سامسونگ گلکسی S23 Ultra، می‌دانیم که این سنسور دارای ابعاد پیکسلی 0.6 میکرومتر و ابعاد سنسور 1/1.3 اینچی است. علاوه بر این اطلاعات فاش شده به دیافراگم 1.7 دوربین این گوشی نیز اشاره می‌کند.

سنسور ISOCELL HPX سامسونگ از تکنولوژی‌های جدید DTI یا Tetra2Pixel پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فناوری به کار رفته در این حسگر، می‌توان ۴ یا ۱۶ پیکسل را در یک پیکسل بزرگ‌تر ادغام کرد.

همچنین از روی اسکرین شات منتشر شده می‌توان حالت ۵۰ مگاپیکسلی را نیز مشاهده کرد که به احتمال زیاد برای ثبت تصاویر از تکنولوژی Tetra2Pixel استفاده می‌کند. تصاویر ثبت شده در این حالت حجم پایین‌تری دارند و مناسب زمانی هستند که نیاز به ثبت تصاویر به صورت فوری و با حجم کمتر را دارید.

به احتمال زیاد دوربین Galaxy S23 Ultra در حالت پیش فرض می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 4x4 ثبت کند. با توجه به مگاپیکسل بالای سنسور به کار رفته درون دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا و توانایی ترکیب پیکسل‌ها با هم، می‌توان انتظار ثبت تصاویر فوق‌العاده‌ای را از این دوربین داشت.

نظر شما درباره حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا چیست؟ به نظر شما این حسگر تا چه میزان می‌تواند کاربران را به خرید S23 Ultra جذب کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تصویر گرفته شده با گلکسی S23 اولترا لو رفت