Ice Universe، به عنوان برترین منبع خبری داخلی سامسونگ، اخیراً تصویر دیگری را منتشر کرده است که با گوشی مورد انتظار Galaxy S23 Ultra گرفته شده. این تصویر جدید معیار مقایسه بسیار خوبی از دوربین S23 Ultra با دوربین گوشی Galaxy S22 Ultra و جدیدترین پرچم‌دار گوگل، یعنی پیکسل 7 پرو است. تصویر گرفته شده با گلکسی S23 اولترا اطلاعات جدیدی از دوربین S23 اولترا در اختیار ما قرار داد.

طبق اطلاعات موجود تا حد زیادی تأیید شده است که Galaxy S23 Ultra سنسور 108 مگاپیکسلی S22 Ultra را کنار گذاشته تا به جای آن از یک سنسور هیولای 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود استفاده کند. Ice Universe قبلاً هم تصاویری از دوربین S23 اولترا و S22 اولترا را باهم مقایسه کرده بود تا عملکرد این دو سنسور را در برابر یکدیگر به خوبی نشان دهند. قیاسی که نشان داد S23 Ultra بدون شک تصویر بسیار بهتری تولید می‌کند.

مخبر اطلاعات شرکت سامسونگ این بار اما با مقایسه دیگری بازگشته است. این دفعه تصاویر گرفته شده با دوربین Pixel 7 Pro هم به مقایسه بین S23 Ultra و S22 Ultra اضافه شده‌اند تا عملکرد دوربین این سه گوشی به خوبی با هم مقایسه شود. در این رقابت، از دوربین هر سه گوشی برای گرفتن عکسی از یک کدوتنبل استفاده شد. Ice Universe ابتدا بدون اشاره به نام گوشی‌ها، از فالوورهایش پرسید که پس از بزرگنمایی، کیفیت کدام عکس را بیشتر دوست دارند؟ و اکثریت قاطع کاربران هم به اولین تصویر رأی دادند که اتفاقاً توسط S23 Ultra گرفته شده بود.

نمونه عکس galaxy s23 و s22 ultra و pixel 7 pro

اگرچه جای تعجب نیست که S23 Ultra نسبت به S22 Ultra عملکرد بهتری داشته است، اما جالب‌تر این است که تصویر گرفته شده با گلکسی S23 جزئیات ظریفی مانند برجستگی‌ها و خطوط روی میوه را بهتر از Pixel 7 Pro ثبت کرده است. این در حالی است که دوربین پیکسل 7 پرو یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه دوربین در بازار کنونی است. برخورداری از سنسوری که تراکم مگاپیکسل بیشتری دارد باعث شده تا دوربین S23 Ultra برتری چشمگیری نسبت به سنسور کم پیکسل، پیکسل 7 پرو (دارای تنها 50 مگاپیکسل) داشته باشد. دلیل آن هم این است که دوربین با مگاپیکسل بالاتر جزئیات زیادی را از تصویر حفظ می‌کند تا در زمان زوم کردن تک‌تک پیکسل‌ها غیرقابل تشخیص نشوند.

بنابراین، اگرچه Pixel 7 Pro در این مقایسه خاص با S23 Ultra عملا شکست خورده است، اما این یک قیاس کامل نیست. باید دید که آیا پیکسل‌های کوچک‌تر 200 مگاپیکسلی S23 Ultra باعث می‌شود تا قائله را به سنسورهای بزرگ‌تر که از نظر تئوری می‌توانند نور بیشتری جذب کنند، ببازد یا خیر. صرف نظر از اینکه S23 Ultra در برابر رقبای فعلی خود چگونه عمل می‌کند، استفاده آن از دوربین 200 مگاپیکسلی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و مطمئنا علاقه‌مندان به عکاسی را شگفت‌زده خواهد کرد. Ice Universe قبلا هم گفته بود که سنسورهای 200 مگاپیکسلی بزرگترین پیشرفت در سال‌های اخیر خواهد بود.

این در حالی است که سه سنسور دیگر S23 Ultra بدون تغییر باقی می‌مانند. بنابراین می‌توان انتظار یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال و یک واحد پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری را داشت. شایعه شده است که گوشی Galaxy S23 Ultra دارای همان صفحه‌نمایش 6.8 اینچی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل قبلی است، اما از تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 شرکت کوالکام استفاده می‌کند و ممکن است دارای یک دوربین جلوی جدید نیز باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که گرانتر از S22 Ultra باشد.

خبر مرتبط: جزئیات بیشتر از دوربین S23 Ultra