تلگرام باز هم با عرضه آپدیت جدید، همه را غافلگیر کرد. نسخه جدید منتشر شده، اولین آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۳ میلادی است که ویژگی‌های کاربردی و مفید زیادی دارد. در ادامه به توضیح کامل برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

ساخت پروفایل با استفاده از ایموجی

کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند تصاویر پروفایل یا نمایه خود را به صورت اختصاصی و با استفاده از ایموجی‌های متحرک تنظیم کنند. این قابلیت مخصوص همه کاربران است ویژه کاربران سرویس پریمیوم تلگرام نیست.

قابلیت ترجمه چت‌ها

در به‌روز‌رسانی جدید تلگرام، اکنون کاربران می‌توانند درون چت‌ها به راحتی و با استفاده از یک کلیک، محتویات چت را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنند. البته این ویژگی فعلا تنها در اختیار کاربران سرویس پریمیوم تلگرام است.

دسته‌بندی ایموجی‌ها

تلگرام در این به روز‌رسانی جدید خود برای راحتی بیشتر کاربران، ایموجی‌ها را دسته‌بندی کرده است. با استفاده از دسته‌بندی جدید، اکنون کاربران می‌توانند به راحتی ایموجی مناسب خود را پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

مشاهده دقیق مصرف اینترنت

اکنون کاربران در نسخه جدید تلگرام می‌توانند به صورت جزئی و درون یک نمودار دایره‌ای، میزان مصرف اینترنت خود را مشاهده کنند و به صورت دقیق بررسی کنند که این میزان مصرف مربوط به کدام یک از انواع محتوا است. برای مثال کاربران می‌توانند میزان استفاده از شبکه در دانلود محتوای ویدیویی و یا صوتی را به صورت دقیق مشاهده کنند. همچنین این نمودار برای دو حالت اینترنت وای‌فای و اینترنت همراه قابل استفاده است.

مدیریت بهتر ذخیره خودکار محتوا

اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از بهبود‌های انجام گرفته، زمان ذخیره خودکار فایل‌ها را بر اساس حجم، نوع و چتی که در آن از محتوا استفاده شده، کنترل کنند و با استفاده از استثنا‌ها انتخاب خود را دقیق‌تر کنند. از این رو دیگر نیاز نیست تا همه محتوای‌های دانلود شده را در دستگاه خود ذخیره کنید.

تنظیم دسترسی رسانه‌ها

در آپدیت جدید تلگرام ادمین‌های گروه‌ها می‌توانند نوع محتوای ارسالی اعضا را تغییر دهند و متمایز کنند. همچنین امکان عدم ارسال پیام متنی نیز یکی از این گزینه‌ها است که با استفاده از آن می‌توان گروه‌هایی تشکیل داد که درون آن تنها محتوای رسانه‌ای ارسال می‌شود.

امکان انتخاب چت برای ربات‌ها

اکنون توسعه‌دهندگان ربات‌ها می‌توانند دکمه‌های خاصی را درون بات خود اضافه کنند تا کاربران گروه‌ها، کانال‌ها و یا افراد را نیز بتوانند در بات‌ها انتخاب کنند.

امکان ورود بدون شماره

یکی از ویژگی‌های خیلی کاربردی این نسخه امکان ورود و استفاده از این پیام‌رسان بدون وارد کردن شماره تلفن همراه است. با استفاده از این قابلیت کاربران با استفاده از اکانت گوگل یا اپل خود می‌توانند بدون شماره وارد اکانت خود شوند. البته در صورتی که شما گذرواژه دو مرحله‌ای برای اکانت خود تنظیم کرده باشید، همچنان نیاز به ارسال پیامک دارید. این در حالی است که پیش‌تر نیز این شرکت امکان ثبت نام بدون استفاده از سیم کارت را درون تلگرام قرار داده بود.

ایموجی‌های سفارشی جدید

مانند آپدیت‌های گذشته، در این به روز‌رسانی نیز شاهد ایموجی‌های جدید و ایموجی‌های متحرک جدید درون تلگرام هستیم که کاربران با به‌روز‌رسانی به این نسخه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

در نهایت با عرضه آپدیت جدید تلگرام، این پیام‌رسان اکانت ویژ پریمیوم خود را در صورت خرید سالانه اکانت، با ۴۰ درصد تخفیف عرضه کرده است.

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید و اولین آپدیت تلگرام در سال ۲۰۲۳ چیست؟ آیا شما از این شبکه استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.