پرداخت تتر از تلگرام برای کاربران این اپلیکیشن، با استفاده از ربات فعال Wallet و بر بستر بلاک چین TON فراهم شده است.

تلگرام اخیرا با استفاده از شبکه متن باز TON حوزه استفاده از رمزارزها و انجام معاملات را از این طریق، توسعه داده است. کاربرانی که قصد استفاده از ارزهای دیجیتال را در پرداخت‌ها دارند اکنون از طریق این پلتفرم می‌توانند به‌شیوه‌ای ساده این کار را انجام دهند.

پرداخت تتر از تلگرام را می‌شود از طریق جستجوی نام ربات Wallet در قسمت سرچ این اپ انجام داد. کاربران می‌بایستی در ابتدا کیف پول دیجیتال را با استفاده از ربات مذکور ساخته و بعد از آن گزینه تتر را انتخاب کنند و در مرحله آخر نیز با خرید این رمزارز و ارسال آن برای دیگران فرآیند انتقال وجه را انجام دهند.

قابلیت جدید پلتفرم تلگرام، باعث ایجاد سهولت در روند کاربرد پول‌های دیجیتال و به‌دنبال آن رشد و تحول اقتصاد دراین زمینه خواهد شد.

لازم به ذکر است که تتر (Tether) یک رمزارز با ارزش معادل یک دلار آمریکاست که بعد از واحدهای پولی دیجیتال بیت کوین، اتریوم و ریپل توانسته است عنوان چهارمین پول رایج دیجیتال را به خود اختصاص دهد. اما این رمزارز در مقابل انواع دیگر دارای یک مزیت مهم است. مزیت تتر در این است که از نوسان‌ها و افت ارزش رایج در بازارهای دیجیتال در امان است. به‌همین دلیل از آن به عنوان یک ارز دیجیتال باثبات (Stabelcoin) یاد می‌شود.

نکته دیگر در این زمینه این‌که معمولا برای نمایش تتر از واژه USDT استفاده می‌شود و دلیل آن به پشتوانه دلاری این رمزارز برمی‌گردد. یعنی به ازای تولید هر واحد تتر معادل آن در بانک برابر با یک دلار ذخیره می‌شود. البته پول‌های دولتی دیگری مانند یورو و یوآن و همچنین یک اونس طلا جزو پشتوانه‌های مالی رمزارز تتر محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط: چگونه از توکن تلگرام کسب درآمد کنیم