کیف پول داخلی تلگرام برای کاربران ایرانی از دسترس خارج شده و دیگر نمی‌توانند با شماره ایران دارایی‌های ارزی خود را نگهداری کنند.

با وجود آنکه در روزهای اخیر تلگرام به توسعه و گسترش خدمات معامله و پرداخت رمزارز تتر با استفاده از این اپلیکیشن پرداخته بود اما همزمان، دسترسی افرادی که با IP ایران از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند به این قابلیت جدید قطع شده و حتی امکان مسدود شدن حساب کاربری‌شان وجود دارد. تلگرام امکان پرداخت تتر از طریق این پلتفرم را با استفاده از ربات Wallet فراهم کرده اما ظاهرا کاربران ایرانی نمی‌توانند به این ربات متصل شوند و از خدمات آن محروم شده‌اند.

با این حال هنوز کاربران ایرانی می‌توانند از کیف پول Tonkeeper استفاده کنند و به ذخیره، انتقال و دریافت پول‌های دیجیتال از طریق این کیف پول بپردازند.

کیف پول تلگرام

هرچند که تحریم‌های اخیر دولت آمریکا علیه ایران را عامل این محرومیت ذکر کرده‌اند اما درکنار آن، از قانون احراز هویت نیز که به‌تازگی برای استفاده از ربات Wallet پایه‌ریزی شده به عنوان عامل دیگر یاد می‌شود. احراز هویت برای ایرانیان به‌دلیل اینکه به‌صورت مستقیم به اپلیکیشن تلگرام دسترسی ندارند امکان‌پذیر نیست.

ربات Wallet امکان مبادله ارزهای دیجیتال و همچنین دریافت و انتقال رمزارزها را با استفاده از پلتفرم تلگرام فراهم می‌کند. ظاهرا کاربران ایرانی تنها یک‌بار قادر به برداشت رمزارزهایشان از طریق پشتیبانی ربات مذکور به آدرس Wallet-Supportbot هستند. با این شرایط به‌ناچار افرادی که با IP ایران به کیف پول داخلی تلگرام متصل هستند باید تمام دارایی و موجودی‌ حساب‌شان را در همان یک درخواست، برداشت کنند.

گفتنی است کیف پول تلگرام تنها از سه رمزارز بیت کوین، تن کوین و تتر پشتیبانی می‌کند و در اندروید 9 به بالا iOS نسخه 14 به بالا، ویندوز، تلگرام وب و MacOS می‌شود به ربات ولت دسترسی پیدا کرد.

اخبار مرتبط: تلگرام امکان پرداخت با استفاده از تتر را فراهم کرد