تلگرام در آخرین آپدیت خود باز هم کاربران خود را شگفت زده کرد و قابلیت‌های متنوع کاربردی را عرضه کرد. یکی از این قابلیت‌ها که خیلی مورد استقبال کاربران قرار گرفت، ثبت نام بدون سیم‌ کارت در تلگرام بود. در ادامه به این قابلیت و سایر ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌پردازیم.

ثبت نام در تلگرام بدون سیم کارت

قبل‌تر کاربران در تلگرام می‌توانستند بدون دیده شدن شماره تلفن خود، پیام ارسال کنند. اکنون آپدیت جدید تلگرام امکان ورود و ثبت نام بدون سیم‌ کارت در تلگرام را به کاربران می‌دهد. ثبت نام کاربران در آپدیت جدید می‌تواند با استفاده از شماره‌های ناشناس که بر مبنی بلاک چین انجام می‌شود و نام پلتفرم بلاک چینی که این امکان را به کاربران می‌دهد، پلتفرم Fragment است.

حذف پیام‌ها به صورت خودکار در چت‌ها

قابلیت دیگر به‌روزرسانی جدید تلگرام، امکان پاک کردن پیام‌ها درون چت‌ها به صورت خودکار است و این کار با تنظیم ساعت از قبل و به صورت جهانی انجام می‌شود. برای استفاده از قابلیت حذف خودکار پیام‌ها و دسترسی به آن کافی است تا از طریق مسیر Settings > Privacy & Security > Auto-Delete Messages اقدام کنید.

این تایمر پس از فعال‌سازی به صورت خودکار در چت‌های شخصی شما و گروه‌هایی که ایجاد کرده‌اید، فعالیت خود را آغاز می‌کند. علاوه بر این در گروه‌های Private کوچک نیز کاربرانی که دسترسی تغییر نام و عکس گروه را دارند، در آپدیت جدید می‌توانند این گزینه را برای گروه خود فعال کنند.

بهتر شدن امکان مدیریت تاپیک‌ها در تلگرام

همچنین در آپدیت جدید تلگرام ادمین گروه‌های بزرگ می‌توانند بحث‌ها را مدیریت کنند. این بخش عملکرد مشابهی مانند انجمن‌های قدیمی در اینترنت دارند، اما به تکنولوژی‌های جدیدی مجهز شده‌اند که آن را قدرتمندتر می‌کنند. اکنون این قابلیت در گروه‌های با بیش از ۱۰۰ عضو قابل استفاده است.

علاوه بر این در گروه‌هایی که می‌تواند در آن تاپیک خاص ایجاد کرد، تلگرام امکان دسترسی سریع به پیام‌های قدیمی با هشتگ General را قرار داده است. از این رو با استفاده از این قابلیت، دسترسی به پیام‌های ایجاد شده قبل از فعال‌سازی حالت تاپیک در گروه‌ها راحت‌تر می‌شود.

قابلیت Aggressive Anti-Spam

یکی از مشکلات کاربران در گروه‌ها، حضور اسپم‌ها هستند. تاکنون ادمین‌های گروه‌های برای مقابله با اسپم‌ها، از بات‌ها متفاوتی استفاده می‌کردند. اکنون در آپدیت جدید، ادمین‌ها می‌توانند در گروه‌های با بیش از ۲۰۰ عضو، به صورت هوشمند و با استفاده از قابلیت Aggressive Anti-Spam، با اسپم‌ها مقابله کنند.

QR کد موقت برای نام‌های کاربری

در گذشته کاربران می‌توانستند برای اشتراک گذاری نام کاربری خود با دیگران از QR Code استفاده کنند. اکنون با قابلیت جدید کاربران می‌توانند یک QR Code به صورت موقت ایجاد کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. از این رو پس از به پایان رسیدن زمان محدود ایجاد شده، انقضای QR Code به پایان می‌رسد دیگر QR Code ایجاد شده قابل استفاده نخواهد بود.

امکان سرچ ایموجی‌ها در سیستم عامل iOS

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که تلگرام در این نسخه اضافه کرده است، امکان جستجو در بین ایموجی‌ها در سیستم عامل iOS است. این در حالی است که تلگرام پیش‌تر این قابلیت را برای کاربران اندروید نیز در دسترس قرار داده است.

دیدن جزئیات حافظه مصرف شده در سیستم عامل اندروید

همچنین شما در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید با طراحی جدید و هم در اندروید و هم در iOS، به صورت تفکیک شده، حافظه ذخیره شده چت‌ها یا گروه را مشاهده و پاک کنید. درگذشته این ویژگی مختص کاربران اندرویدی بود.

حدود یک ماه پیش بود که این شرکت قابلیت مفید تبدیل صدا به متن درون پیام‌های ویدیویی را به این پیام رسان آورد و کاربران از آن استقبال کردند و اکنون این ویژگی‌های جدید سر زبان‌ها آمده است.

نظر شما درباره ثبت نام در تلگرام بدون سیم کارت و سایر ویژگی‌های عرضه شده در آپدیت جدید تلگرام چیست؟ به نظر شما این قابلیت‌ها تا چه میزان کاربردی هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تبدیل صدا به متن در پیام‌های ویدیویی تلگرام