دیروز آپدیت جدیدی برای تلگرام منتشر شده که قابلیت‌های جدیدی را از جمله ریپلای به بخشی از پیام، ارسال ریپلای به چت‌های دیگر و چند قابلیت دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به‌روزرسانی جدیدی برای تلگرام منتشر شده است. در این نسخه، قابلیت ریپلای با چند تغییر بزرگ همراه شده است. همچنین فرمت جدیدی برای نقل قول در دسترس کاربران قرار گرفته است. پیش‌نمایش لینک‌ها قابل تغییر شده، تنظیمات جدیدی برای ریپلای و فوروارد کردن معرفی شده، قابلیت انتخاب رنگ اکانت اضافه شده و استوری هم بهبود یافته است. در ادامه تغییرات یادشده را به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

ریپلای

تلگرام سال ۲۰۱۵ قابلیت ریپلای را معرفی کرد که برای اولین‌بار روشی در اختیار کاربران قرار می‌داد تا بتوانند مکالمه‌های طولانی را به‌صورت متصل و زنجیروار انجام دهند. پس از آن بقیه پیام‌رسان‌ها هم این قابلیت را کپی کردند و آن را داخل اپلیکیشن‌های خود اضافه کردند. اما در آپدیت تلگرام، این قابلیت فراتر رفته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با نصب آخرین نسخه تلگرام، کاربران می‌توانند به بخش خاصی از پیام مخاطب به‌صورت «نقل قول» یا «quote» اشاره کرده و پاسخ دهند.

با ضربه زدن روی گزینه «نقل قول» به‌صورت خودکار به پیام اصلی منتقل شده و با ضربه زدن (روی آیفون با نگه‌داشتن) روی پیام، بخش مورد نظر را انتخاب و تایید کرد. همچنین از‌این‌پس، ریپلای‌ها می‌توانند به سایر چت‌ها ارسال شوند. درصورتی‌که علاقه دارید مکالمه شما در حالت خصوصی باقی بماند، می‌توانید در چت خصوصی به گفتگو بپردازید. برای بهره‌مندی از قابلیت ریپلای در چت دیگر، با کلیک روی نوار ریپلای گزینه ریپلای در چت دیگر (Reply in Another Chat) را انتخاب کرده و از آن بهره‌مند شوید.

فرمت نقل قول

علاوه‌بر افزودن نقل قول، از این پس می‌توان با انتخاب فرمت نقل قول به هر پیامی، چند نقل قول به آن اضافه کنید. همچنین «Context» منو بهبودیافته تا دسترسی به این قابلیت آسان‌تر باشد.

ویرایش پیش‌نمایش لینک

در سال ۲۰۱۵ تلگرام اولین پیام‌رسانی بود که قابلیت نمایش عنوان، توضیحات و عکس (فیلم در‌صورتی که محتوای ویدیویی باشد) در آدرس لینک را اضافه کرد که فقط با ارسال لینک برای مخاطب به‌نمایش در‌می‌آید. پس از آن بقیه پیام‌رسان‌ها هم این قابلیت را برای کاربران عرضه کردند. با نصب آپدیت تلگرام، کنترل کاملی روی پیش‌نمایش لینک دارید و می‌توانید آن را به‌صورت کامل تغییر دهید. سایز عکس (یا فیلم)، نمایش متن بالا یا پایین آن و درصورت وجود چند لینک انتخاب لینک مورد نظر برای پیش‌نمایش آن از قابلیت‌های جدید تلگرام هستند. همچنین با کلیک روی هر بخشی از پیش‌نمایش، لینک مورد‌نظر باز می‌شود.

تنظیمات ریپلای، فوروارد و لینک

هنگام استفاده از قابلیت‌های ریپلای، فوروارد و ارسال لینک از این پس منوی تنظیمات در تب جدید به‌نمایش در‌می‌آید.

رنگ اکانت‌ها

بااستفاده از نسخه پریمیوم تلگرام، کاربران می‌توانند اکانت خود را بیشتر از اکانت‌های عادی شخصی‌سازی کنند. مثلا قابلیت انتخاب رنگ یا طیف رنگی برای اکانت وجود دارد. با این کار، رنگ نام کاربر در تمامی گروه‌ها تغییر می‌کند و تمامی پیام‌ها، لینک‌های ارسالی و ریپلای‌ها هم این رنگ‌بندی اعمال می‌شود. علاوه‌بر آن می‌توان با انتخاب آیکون، پس‌زمینه خاص و متناسب با آن را تولید کرد که هنگام نقل قول و ریپلای نمایش داده می‌شود.

برای تنظیم رنگ اکانت خود پس از آپدیت تلگرام و تهیه اشتراک پریمیوم به تنظیمات > تنظیمات چت > تغییر رنگ نام (Settings > Chat Settings > Change Name Color) مراجعه کنید. اگر کاربر iOS هستید هم از طریق تنظیمات > ظاهر > رنگ نام (Settings > Appearance > Your Name Color) اقدام کنید. همچنین این قابلیت برای کانال‌هایی که به سطح ۵ رسیده‌اند فعال شده است.

بهبود استوری

اخیرا قابلیت استوری به تلگرام اضافه شده و اگرچه این قابلیت هنوز به‌صورت رایگان در دسترس کاربران ایرانی قرار نگرفته است، در‌صورت تهیه اشتراک پریمیوم می‌توان از این قابلیت بهره‌مند شد. در آپدیت تلگرام قابلیت استوری هم بهبود یافته است. با نگه داشتن انگشت روی تصویر و به جلو یا عقب کشیدن آن، ویدیوی استوری شده جلو و عقب می‌رود تا به‌سرعت به محتوای مورد نظر برسید. همچنین برای تهیه تصاویر سلفی بهتر و پرنورتر، می‌توان از قابلیت فلش نمایشگر بهره برد که قابلیت تنظیم رنگ آن برای دستیابی به رنگ سرد یا گرم‌تر وجود داشته باشد.

برای تنظیم دمای نور فلش دوربین سلفی، قبل از گرفتن استوری انگشت خود را روی علامت آن نگه‌دارید. پس از نگه داشتن، منوی تنظیمات باز می‌شود و می‌توانید متناسب با علایق و نیاز خود نور فلش دوربین سلفی را تنظیم کنید. همچنین در‌صورتی که برای دفعه اول استوری را باز کنید، راهنمای مختصری برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط: