کوالکام اعلام کرد که تولید گوشی‌های هوشمند توسط سونی همچنان ادامه خواهد داشت و دو کمپانی قرارداد جدیدی را برای همکاری با یکدیگر امضا کرده‌اند.

کمپانی کوالکام که یکی از بهترین سازنده‌های تراشه‌های موبایلی است، در بیانیه‌ای اشاره کرد که سونی قصد دارد به تولید گوشی‌های هوشمند تا چند سال آینده ادامه دهد و از بازار موبایل خارج نمی‌شود.

علاوه‌براین، کوالکام اشاره کرده که سونی قصد دارد به تولید گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده پایبند بماند. از این رو می‌توان گفت کمپانی ژاپنی برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی گوشی‌های خاص دارد که از تراشه‌های قدرتمند کوالکام اسنپدراگون بهره می‌برند و عملکرد مطلوبی را به کاربر ارائه می‌دهند.

دلایل کاهش فروش سونی در سالیان اخیر

تولید گوشی‌های هوشمند کمپانی سونی در سال‌های اخیر با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است؛ با‌این‌حال، جدید‌ترین گوشی میان‌رده اکسپریا ۵ IV نشان می‌دهد که سازنده ژاپنی می‌خواهد به بازار گوشی‌های هوشمند برگشته و جایگاه خود را پس بگیرد.

شهرت سونی به‌دلیل عرضه محصولات الکترونیکی فوق‌العاده مانند پلی‌استیش و تلویزیون‌ها زبان‌زد خاص و عام است، اما در سال‌های اخیر این کمپانی در بخش تحقیق و توسعه تولید گوشی‌ها ضعیف عمل کرد و جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان به گوشی‌ها از دست داد.

به‌دلیل برخی مشکلات درون سازمانی، سونی عرضه گوشی‌هایش را به بازار جهانی محدود کرد. بر این‌ اساس، بسیاری از کاربران تصور کردند که کمپانی ژاپنی تولید گوشی‌های هوشمند را برای همیشه متوقف کرده است؛ اما گوشی‌های اکسپریا در بازارهای انتخابی نظیر ژاپن، تایوان، هنگ‌کنگ و کشورهای اروپایی عرضه می‌شوند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت سونی شروع به عرضه گوشی‌های اکسپریا در هند کرد، اما به‌دلیل فروش نامطلوب در این کشور سونی عرضه محصولات خود را در همان سال قطع کرد. علاوه‌ بر این، گوشی‌های اکسپریا سونی را می‌توان در برخی بازارها مانند ایالات متحده به‌صورت غیرقانونی یافت.

نظر شما درباره ادامه تولید گوشی‌های هوشمند توسط سونی چیست؟ آیا سونی ‌می‌تواند به بازار رقابتی بازگردد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: