گوشی جدید 5G شرکت سونی با شماره مدل XQ-DQ72، احتمالا Xperia 5 V نام خواهد داشت. این گوشی به تازگی مورد تأیید مرکز گواهی کیفیت چین، یعنی موسسه 3C نیز قرار گرفته است. طبق اطلاعات درج شده، اکسپریا 5V در فهرست گواهینامه 3C، این گوشی دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی بوده و در کمال تعجب، بدون آداپتور شارژر فروخته می‌شود! این حرکت را می‌توان به عنوان تعهد سونی نسبت به کاهش زباله‌های پلاستیکی و الکترونیکی تعبیر کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از شارژرهای قدیمی خود، با پورت USB-C گوشی جدیدشان را شارژ کنند یا اگر مایلند این شارژر را به صورت جداگانه تهیه نمایند.

Xperia 5 V از مدتی پیش روی پایگاه داده‌های بنچمارک Geekbench هم قرار گرفته است. انتظار می‌رود که این گوشی به تراشه قدرتمند شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز باشد و در دو نسخه با رم‌های 12 و 16 گیگابایتی عرضه شود. Xperia 5 V احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از قابلیت Bluetooth LE Audio برای بهینه‌سازی تجربه صوتی بهره می‌برد.

گواهی‌های 3C سونی اکسپریا 5 V

سیاست نام‌گذاری سونی روی گوشی‌های Xperia سیستم ساده و واضحی دارد. کد XQ-D موجود در شماره مدل Xperia 5 V نشانگر آن است که این گوشی از نسل V، یعنی جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند سونی، خواهد بود. شماره مدل گوشی سال گذشته سونی دارای کد XQ-C بود. به معنی آنکه این گوشی از نسل دستگاه‌های در حال گذار است. حرف Q قرار گرفته در ابتدای شماره مدل، نشان دهنده آن است که گوشی از نوع Xperia 5 است. در حالی که اگر به جای Q از حرف T استفاده شود، به معنای آن است که گوشی از نوع Xperia 1 است. حرف Q همچنین نشان دهنده بازار فروش و یک یا دو سیمکارته بودن دستگاه هم هست.

سونی در تمام این سال‌ها توانسته خود را به عنوان شرکتی معرفی کند که همواره قدرت عملکرد و کیفیت دستگاه‌هایش را در اولویت قرار می‌دهد. طبیعتا Xperia 5 V نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. با توجه به قابلیت شارژ سریع و تراشه قدرتمندش، به نظر می‌رسد که Xperia 5 V می‌خواهد تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار خریدارانش قرار دهد.

خبر مرتبط: تصاویر سونی اکسپریا 10 V فاش شد