گوشی میان‌رده Xperia 10 IV شرکت سونی، در اردیبهشت ماه معرفی و در خرداد ماه عرضه شد. از این رو طبیعتا انتظار داریم که سونی امسال هم گوشی Xperia 10 V را طی چند ماه آینده معرفی و عرضه کند. به تازگی تصاویر سونی اکسپریا 10 V مبتنی بر CAD فاش شده است که طراحی ظاهری آن را فاش می‌کند.

اگر انتظار یک طراحی کاملا جدید و متفاوت در مقایسه با مدل 2022 این گوشی را داشتید، متأسفانه باید بگوییم که این اتفاق رخ نداده است. تصاویر منتشر شده از سونی Xperia 10 V نشان می‌دهد که طراحی ظاهری این دستگاه کاملا مشابه Xperia 10 IV است. جای‌گیری تمام اجزا و قطعات، شکل جزیره دوربین، اندازه گوشی، محل قرارگیری فلش دوربین و غیره، همگی کاملا مشابه مدل قبلی هستند.

رندر سونی اکسپریا 10 V

ابعاد سونی اکسپریا 10 V نیز بسیار شبیه به نسل قبلی است. Xperia 10 V دارای ابعاد 153.3x68.4x8.5 میلی‌متر است، درحالی‌که مدل Xperia 10 IV دارای ابعاد 153x67x8.3 میلی‌متر بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید اختلاف بین این اعداد واقعا کم است. مدل جدیدتر Xperia 10 V به نسبت مدل قبلی در همه زوایا کمی بزرگ‌تر شده است. خطوط حاشیه صفحه‌نمایش مدل 2023 مشابه گوشی‌های مدل 2015 بوده و همچنان خبری از ناچ قطره‌ای یا سوراخ پانج روی نمایشگر نیست.

بزرگ‌ترین تغییری که 10 V نسبت به مدل‌های قبلی سری 10 کرده، مجهز شدنش به اسپیکرهای استریو است. گفته می‌شود که صفحه‌نمایش این گوشی حدود 6.1 اینچ بوده که تنها 0.1 اینچ از نمایشگر 6 اینچی مدل‌های قبلی بزرگ‌تر شده است. ظاهرا سونی حداقل در بخش طراحی ظاهری، تغییرات زیادی روی سونی اکسپریا 10 V ایجاد نکرده، اما همچنان باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سایر مشخصات فنی این گوشی هم مشابه مدل‌های قبلی است یا نه؟!

خبر مرتبط: گوشی ۲۰۲۳ سونی چه خواهد بود؟