پیش‌ از این شایعات عجیب‌وغریب زیادی در مورد خط تولید گوشی‌های اکسپریا در سال 2023 منتشرشده بود. اما اکنون یک منبع خبری در سایت چینی Weibo ادعاهای جدیدی کرده است که موجب راه افتادن موج تازه‌ای از گمانه‌زنی‌ها درمورد برنامه موردنظر سونی در سال 2023 شده است. اگر برایتان مهم است بدانید گوشی 2023 سونی چه خواهد بود؟ با این مطلب همراه ما باشید.

طبق شایعات جدید، این کایچو ژاپنی یا گوشی Sony Xperia 1 V با یک صفحه‌نمایش بزرگ را در سال 2023 معرفی خواهد کرد، یا اینکه سراغ معرفی مدل جدیدی از گوشی هوشمند محبوب Xperia Ultra خواهد رفت. بااین‌حال، اگر به متن دقیق این خبر که به زبان چینی نوشته‌شده دقت کنید، می‌بیند که انتظار عرضه یک گوشی تاشو هم چندان دور از انتظار نیست. چراکه بعضی از کلمات این متن را می‌توان به عبارت "flip " ترجمه کرد!

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین سازنده صفحه‌های OLED در جهان (شرکت BOE در چین) در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک صفحه‌نمایش 6.95 اینچی بدون "پرفوراسیون" (سوراخ پانچ) است. این اطلاعات که از طریق شبکه اجتماعی Reddit منتشرشده، باعث می‌شود با خود فکر کنیم که شرکت سونی ممکن است در سال آینده میلادی یک گوشی Xperia 1 V 6.95 اینچی را عرضه کند (که احتمالش کم است)، یا اینکه گوشی محبوب Ultra را دوباره بازگرداند

sony-xperia-new-foldable-smartphone

واقعیت این است که گوشی فعلی Xperia 1 IV همین حالا هم یک هیولای قابل‌توجه 6.5 اینچی است، بنابراین شانس احیای مجدد Xperia Ultra بیشتر است. گوشی‌های Xperia Ultra سال‌هاست که در کنار ما حضورداشته‌اند، برای مثال Xperia Z Ultra از سال 2013 با اندازه 6.9 اینچی خود همواره حضوری محبوب در بازار داشته است.

یکی دیگر از کارشناسان حوزه فناوری، این دستگاه شایعه شده را "Xperia 1 Ultra" نام‌گذاری کرده است. بااین‌حال زمانی که متن چینی را در گوگل ترنسلیت ترجمه کنیم، متوجه عبارت زیر می‌شویم: "یک پنل نمایشی 6.95 اینچی 4K تاشو"

می‌تواند به تاشو بودن گوشی هوشمند نسل آینده سونی اشاره داشته باشد. گوشی 2023 سونی که قرار است با دستگاه گلکسی Galaxy Z Flip4 6.7 اینچی سامسونگ رقابت کند. اما قبل از اینکه هواداران Xperia خیلی هیجان‌زده شوند باید بدانید که کمپانی BOE برای شرکت‌های بی‌شماری پنل نمایشی تولید می‌کند و پیش‌ازاین هم پنل‌های نمایشی برای گوشی‌های تاشو Honor Magic V تولید کرده است.

خبر مرتبط: لیست فاش شده از ۶ گوشی آینده سونی اکسپریا در سال ۲۰۲۳