یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ارسال عکس از واتس‌اپ، پایین آمدن کیفیت و حجم تصاویر بود، اما در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ، قابلیت ارسال تصاویر HD اضافه شده است.

پیش از این ارسال تصاویر با کیفیت HD در نسخه بتا واتس‌اپ ممکن بود و اکنون مارک زاکربرگ در صفحه اینستاگرام متا اعلام کرد که این قابلیت به نسخه اصلی واتس‌اپ نیز اضافه شده است. برای ارسال تصاویر باکیفیت پس از انتخاب علامت HD در بالای صفحه، منوی کیفیت تصاویر ظاهر می‌شود. در این منو ۲ گزینه استاندارد و اچ‌دی وجود دارد که با انتخاب آن، می‌توان از این قابلیت بهره‌مند شد.

البته گزینه استاندارد از رزولوشن ۱۶۰۰×۱۰۵۲ پیکسل و گزینه HD از وضوح ۴۰۹۶×۲۶۹۲ پیکسل بهره‌مند می‌شود و تصاویر باکیفیت بالاتر از آن هم با وضوح اچ‌دی ارسال می‌شوند. با وجود کاهش کیفیت تصاویری که کیفیت بالاتر از HD دارند، نتیجه نهایی از وضوح بسیار بالاتری نسبت به قبل برخوردار است. جزئیات بیشتری از این قابلیت منتشر نشده، اما این قابلیت هم مانند همه بخش‌های این پلتفرم از رمزگذاری سراسری بهره می‌برد.

ارسال عکس های با کیفیت HD به واتس‌اپ

قابلیت ارسال تصاویر HD به واتس‌اپ اضافه شده است و طی هفته‌های آینده برای تمام کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین به‌زودی قابلیت ارسال ویدیو HD به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

همچنین به‌روزرسانی ۲.۲۳.۱۷.۲۲ واتس‌اپ بتا اندروید منتشر شده که قابلیت ارسال نظرسنجی در انجمن‌ها را به این پیام‌رسان اضافه کرده است.

برای استفاده از این قابلیت، باید پس از ورود به منوی اشتراک‌گذاری، گزینه نظرسنجی که به لیست اضافه شده را انتخاب کرد. البته فعلا این قابلیت فقط برای گروه‌هایی که تعداد مشخصی دارند قابل استفاده است و اگر تعداد اعضا بیشتر از ۱۰۲۴ نفر باشد، امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

همچنین این قابلیت با گزینه حریم خصوصی همراه شده تا با نظر دادن، شماره تماس مشخص نشود. این گزینه به صورت پیش‌فرض فعال است. قابلیت نظرسنجی در انجمن‌ها برای برخی از کاربران واتس‌اپ نسخه بتا اندروید فعال شده و در آینده برای کاربران بیشتری عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: