ویژگی جدید پیام ویدیویی در واتس‌اپ بتا معرفی شده است که امکان اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه را به ارمغان می‌آورد. این ویژگی برای برخی از کاربران نسخه بتا فعال شده است.

واتس‌اپ در نسخه بتا iOS 23.6.0.73 ویژگی جدید پیام‌های ویدیویی را معرفی کرده است. به لطف این ویژگی، امکان اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه تا سقف ۶۰ ثانیه وجود دارد که روشی پیشرفته برای برقراری ارتباط سریع با ویدیوها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همین ویژگی در هنگام توسعه بتا واتس اپ برای اندروید 2.23.8.19 نیز مشاهده شد. امروز در آخرین نسخه بتا اندروید و iOS واتس‌اپ توانایی ضبط و ارسال پیام‌های ویدیویی را برای برخی از کاربران نسخه بتا در دسترس قرار داده است.

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای بررسی فعال بودن قابلیت ضبط پیام ویدیویی برای حساب شما در واتس‌اپ بتا این است که در یک مکالمه‌ روی دکمه میکروفون در نوار چت ضربه بزنید: در صورتی که به دکمه دوربین فیلم‌برداری تبدیل شود، می‌توانید از همین الان ویدیو ضبط کنید. هنگامی که یک پیام ویدیویی ارسال یا دریافت می‌کنید، اگر می‌خواهید به صدا گوش دهید، باید آن را با یک بار ضربه زدن روی ویدیو بزرگ کنید، همان طور که در تصویر پایین نشان داده شده است. توجه داشته باشید که باید از مخاطب خود بخواهید واتس‌اپ را به‌روز کند تا بتواند پیام‌های ویدیویی شما را دریافت کند.

قابلیت ارسال پیام ویدیویی در واتساپ

اگر این توضیحات برای شما هم آشنا بود به این دلیل است که روش استفاده و نمایش این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت مشابه در اپلیکیشن تلگرام دارد.

هنگامی که مخاطب یک پیام ویدیویی دریافت می‌کنند، متوجه می‌شود که این پیام اخیراً ضبط شده است. شایان ذکر است که پیام‌های ویدیویی همیشه رمزگذاری شده‌اند و اطمینان می‌دهند که هیچ‌کس خارج از مکالمه و حتی خود واتس‌اپ، نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. در حالی که فوروارد کردن پیام‌های ویدیویی از طریق برنامه امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان آنها را با ضبط صفحه ذخیره کرد.

قابلیت ضبط و اشتراک‌گذاری پیام ویدیویی برای برخی از کاربران نسخه آزمایشی یا همان بتا که آخرین نسخه واتس‌اپ بتا را نصب می‌کنند، در دسترس است و طی هفته‌های آینده برای افراد بیشتری در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: