شرکت متا اعلام کرده است که قفل چت واتس‌اپ را به‌زودی عرضه می‌کند. ویژگی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکالمات منتخب را در صندوق ورودی خود با استفاده از رمز عبور، اثر انگشت یا احراز هویت Face ID ایمن کنند.

متا در صفحه خبری خود توضیح داد که مکالمات قفل‌شده از لیست چت معمولی حذف شده و در یک پوشه محافظت‌شده با رمز عبور پنهان می‌شوند. پیش‌نمایش‌های اعلان‌ها برای هر گپ قفل‌شده، محتوای فرستنده یا پیام را نشان نمی‌دهند. همچنین هر رسانه‌ای که در چت‌های قفل‌شده به اشتراک گذاشته می‌شود، به‌طور خودکار در گالری عکس گوشی ذخیره نمی‌شود و مکالمات را خصوصی‌تر نگه می‌دارد.

متا اعلام کرد: "ما معتقدیم این ویژگی برای افرادی که هر از چند گاهی گوشی خود را با یکی از اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند، یا در لحظاتی که شخص دیگری گوشی شما را در دست دارد، عالی خواهد بود."

قابلیت جدید قفل چت واتساپ

برای قفل کردن یک چت شخصی یا گروهی، روی نام آن در بالای مکالمه کلیک کنید تا منوی تنظیمات، همراه با گزینه جدید قفل ظاهر شود. برای این‌که بعداً چت‌های قفل‌شده را باز کنید، به آرامی لیست مکالمات اصلی واتس اپ را پایین بیاورید. قبل از باز‌شدن پوشه چت‌های قفل‌شده، واتس‌اپ از شما می‌خواهد که احراز هویت کنید.

قفل چت واتس‌اپ برای iOS در اپ استور و روزهای آینده برای همه کاربران آیفون و اندروید عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: باگ اندروید برای واتس‌اپ دردسرساز شد