چند روز پیش، یک کاربر توییتر نگرانی‌هایی را درباره سوء استفاده واتس‌اپ از میکروفون به اشتراک گذاشت که منجر به دریافت اتهام جاسوسی این پیام‌رسان از کاربران شد. چنین ادعاهایی به‌ویژه پس از توییت ایلان ماسک، توجه عموم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. این اتهامات واتس‌اپ را وادار کرد تا با انتشار یک توییت از حساب رسمی توییتر، به فرضیه‌ها و اتهامات وارد شده پاسخ دهد.

واتس‌اپ اعلام کرد که این مشکل تنها در دستگاه‌های اندرویدی دیده شده و از گوگل خواسته‌ تا موضوع را سریعا پیگیری و اصلاح کنند. پاسخ سریع واتس‌اپ در توییتر به اتهامات، همراه با رویکرد پیشگیرانه در مشارکت گوگل برای بررسی خبر منتشر شده، نشان دهنده تعهد به حفظ حریم خصوصی کاربران است. همچنین به نقل از WABetainfo، واتس‌اپ اندروید در گذشته نیز با چنین باگی روبرو بوده است.

طبق آخرین خبر منتشر شده از وب‌سایت Engadget، سخنگوی گوگل تایید کرده است که مشکل گزارش شده باگی از سوی سیستم‌عامل اندروید بوده و خاطر نشان کرد که اعلان‌های نادرست باعث شد تا کاربران فکر کنند پیام‌رسان واتس‌اپ از میکرفون گوشی آن‌ها اقدام به جاسوسی می‌کند. گوگل به کاربران اطمینان داد که در حال بررسی راه حلی برای رفع این مشکل در به‌روزرسانی جدید اندروید هستند.

باگ اندروید برای واتساپ دردسرساز شد

در انتها، برای کاربران مهم است که از خطرات حریم خصوصی و امنیتی مرتبط با گوشی‌های هوشمند، از جمله احتمال دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی آگاه باشند. کاربران باید اقداماتی را برای ایمن‌سازی دستگاه‌های خود مانند استفاده از رمزهای عبور قوی و به‌روز نگه داشتن نرم‌افزار انجام دهند. همچنین باید یادآور شویم که فعال بودن برخی از ویژگی‌ها می‌تواند حریم خصوصی و امنیتی را به خطر بیاندازد، پس باید در فعال‌سازی آن‌ها بسیار محتاط عمل کرد.

نظر شما درباره حواشی سوء استفاده واتس‌اپ از میکروفون گوشی کاربران چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ جاسوسی واتس‌اپ با میکروفون گوشی کاربران