اخبار جدیدی حاکی از افزوده شدن قابلیت ارسال عکس‌های HD در نسخه بتا واتس‌اپ به بیرون درز کرده، این ویژگی تجربه کاربر را هنگام ارسال تصاویر بهبود می‌بخشد.

تاکنون امکان ارسال عکس‌های باکیفیت HD در پیام‌رسان واتساپ وجود نداشت اما حالا WhatsApp در حال توسعه قابلیت اشتراک گذاری عکس‌های باکیفیت و در عین حال حفظ ابعاد است. با نصب آخرین نسخه واتس‌اپ بتا iOS 23.11.0.76 از برنامه TestFlight و به‌روزرسانی واتس‌اپ اندروید 2.23.12.13 از فروشگاه گوگل پلی، برخی از کاربران نسخه بتا ممکن است بتوانند گزینه جدیدی را ببینند که به آنها امکان مدیریت کیفیت عکس را می‌دهد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امکان انتخاب کیفیت بهتر هنگام ارسال عکس وجود دارد و این گزینه تنها زمانی فعال می‌شود که عکسی را در اندازه بزرگ انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این قابلیت به معنی ارسال عکس‌ها با کیفیت اصلی نیست، زیرا این گزینه ابعاد تصویر را حفظ کرده اما فشرده‌سازی همچنان روی تصویر اعمال می‌شود. علاوه بر این، گزینه پیش فرض همیشه برای هر عکسی "کیفیت استاندارد" بوده که یعنی هر بار که می‌خواهید عکس جدیدی با کیفیت بالاتر به اشتراک بگذارید، باید گزینه HD را انتخاب کنید.

ارسال عکس‌های HD در واتساپ

وقتی عکسی را با انتخاب گزینه «high quality» ارسال می‌کنید، به‌عنوان یک عکس با کیفیت بالا مشخص می‌شود، بنابراین یک برچسب جدید به‌طور خودکار به پیام اضافه می‌شود. این اطلاعات همچنین به گیرنده کمک می‌کند با استفاده از آن بفهمد چه عکسی با استفاده از این قابلیت ارسال می‌شود. شایان ذکر است که این ویژگی محدود به تصاویر به اشتراک گذاشته شده در مکالمات شما است. پس هیچ راهی برای ارسال ویدیو با کیفیت بهتر بدون ارسال آن به صورت فایل وجود ندارد و این ویژگی هنگام اشتراک گذاری عکس‌ها با استفاده از استاتوس در دسترس نیست.

قابلیت ارسال عکس‌های HD برای برخی از کاربران که آخرین نسخه واتس‌اپ بتا را نصب می‌کنند، در دسترس است و طی هفته‌های آینده برای افراد بیشتری نیز عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: