سامسونگ اعلام کرد پشتیبانی امنیتی برای دستگاه‌های گلکسی M22 و M52 5G کاهش می‌یابد و به‌روزرسانی به‌جای ۳ ماه، هر ۶ ماه یکبار عرضه خواهد شد.

سامسونگ گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را با پشتیبانی سیستم‌عامل کوتاه‌تر عرضه می‌کند. درحالی که نسخه‌های پرچمدار تا سری S20، نوت ۲۰ و زد فلیپ 5G و فولد ۲ تا ۳ سال سیستم‌عامل جدید دریافت می‌کردند، گوشی‌های میان رده و اقتصادی تا ۲ سال پشتیبانی داشتند. البته تمام نسخه‌ها پس از عرضه آخرین نسخه اندروید، حداقل تا یک‌سال و برخی موارد تا ۲ سال پشتیبانی امنیتی دارند، یعنی به‌روزرسانی امنیتی همان نسخه برای آنها عرضه می‌شود. سامسونگ تصمیم گرفته پشتیبانی امنیتی رابرای دستگاه‌های میان رده کاهش دهد، البته پیش از این مشخص شده بود که سامسونگ قصد ترغیب مردم برای تهیه نسخه‌های پرچمدار را دارد و این مسئله هم می‌تواند در همین مسیر باشد.

امنیتی برای دستگاه‌های گلکسی M22 و M52 5G

با گذر زمان دستگاه‌های مختلف پشتیبانی امنیتی را نیز از دست می‌دهند، اما امسال لیست این دستگاه‌ها طولانی‌تر از قبل شده است. مهم‌ترین دستگاه این لیست، گلکسی فولد سامسونگ است که اولین گوشی هوشمند تاشو به‌شمار می‌رود. اما بیشتر دستگاه‌های این لیست را نسخه‌های میان‌رده و اقتصادی تشکیل می‌دهند. سامسونگ پشتیبانی گلکسی A20s، A30s، A50s و A70s را با پایان رسیدن پشتیبانی ۴ ساله (۲+۲) متوقف کرد. همچنین این مسئله شامل گلکسی تب اکتیو پرو می‌شود که اکتبر ۲۰۱۹ راهی بازار شد.

اما مهم‌ترین مسئله درباره گوشی‌های سری M است که برخی از بهترین قابلیت‌های سری A را با قیمتی پایین‌تر و اقتصادی در دسترس کاربران قرار می‌دهند. همان‌طور که اشاره شد، سامسونگ قرار است به‌روزرسانی امنیتی برای گلکسی M22 و M52 5G را هر ۶ ماه یک‌بار منتشر کند. این دستگاه‌ها که سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، طی ۲ سال گذشته هر ۳ ماه این به‌روزرسانی را دریافت کرده بودند.

نظر شما چیست؟ آیا با تمرکز بیشتر سامسونگ روی گوشی‌های پرچمدار برای بالاتر بردن کیفیت موافقید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: