گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ قصد دارد فناوری مولد هوش مصنوعی را به‌صورت اشتراکی برای کاربران روی سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S24 و سایر پرچمداران به‌همراه برخی از میان‌رده‌های سری A عرضه کند.

طی سال‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی به‌صورت فراگیر توسط کمپانی‌های مختلف در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ باوجوداین، مدت‌زمانی کوتاهی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند گوگل، سامسونگ و اپل قصد دارند این تکنولوژی نوین و پیشرفته‌ را برای تولید محصولات‌شان استفاده کنند. البته باید گفت گوگل با معرفی سیستم‌عامل اندروید و سری پیکسل ۸ از مولد هوش مصنوعی با صدها قابلیت‌ رونمایی کرد، اما سامسونگ و اپل به‌عنوان دو غول فناوری دنیای گوشی‌های هوشمند احتمالا به‌زودی از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، سامسونگ قصد دارد مولد هوش مصنوعی را برای تولید سری گلکسی S24 استفاده کند، اما به‌دلیل هزینه‌های هنگفت تحقیق‌وتوسعه و سختی پیا‌ده‌سازی آن در گوشی‌های هوشمند، احتمالا سامسونگ آن را با اشتراک دردسترس کاربران قرار دهد. شایعات تایید می‌کنند این فناوری نه‌تنها می‌تواند قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های گلکسی را بهبود بخشد، بلکه به ویژگی‌های سخت‌افزاری و بهینه‌سازی مصرف انرژی دستگاه کمک شایانی می‌کند.

علاوه‌براین، اطلاعاتی درباره پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy افشا شده که نشان می‌دهد سری گلکسی S24 با این تراشه‌های نسل جدید معرفی خواهند شد؛ به‌عبارتی دقیق‌تر باید بگوییم پردازنده اختصاصی اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ به‌صورت ویژه‌ای با هوش مصنوعی توسعه یافته که می‌تواند قابلیت‌های این فناوری را به‌خوبی در گوشی‌های گلکسی ارائه دهد. ازسوی‌دیگر، کمپانی‌ آمریکایی کوالکام اظهار کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی روی این تراشه اورکلاک ادغام شده تا عملکرد بهتری در پرچمداران سامسونگ داشته باشد.

اطلاعات  پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳

افشاگر معروف و سرشناس چینی در شبکه اجتماعی توییتر ایکس، Revegnus، با انتشار پستی بیان کرد مولد هوش مصنوعی به‌صورت رایگان دردسترس کاربران گوشی‌های سامسونگ گلکسی S24 یا سایر دستگاه‌های پرچمدار قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین آن‌ها باید اشتراک خریداری کنند تا بتوانند از مولد هوش مصنوعی و ویژگی‌های کاربردی آن استفاده بهینه داشته باشند. کارشناسان و منتقدان براین‌باورند چنین سیاستی برای بهره‌مندی از سرویس‌های هوش مصنوعی به‌هیچ‌عنوان منطقی نیست و باید به‌شکل رایگان به‌عنوان بخشی از خدمات سامسونگ برای کاربران عرضه شود.

به‌نظر می‌رسد حق با منتقدان باشد، چراکه قیمت گوشی‌های سری گلکسی S24 بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار برای کانفیگ پایه خواهد بود؛ بدین‌معنا که کاربران برای بهره‌مندی از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر باید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه‌ بیشتری بپردازند. اکنون تصور یک گوشی ۱۷۰۰ دلاری بدون پشتیانی از هوش مصنوعی می‌تواند باعث ناامیدی کاربران شود. همچنین، اشتراک برای مولد هوش مصنوعی باعث کم شدن کاربران در اکوسیستم پرچمداران غول فناوری کره‌‌ای می‌شود، زیرا هیچ‌یک از کاربران راغب به پرداخت هزینه‌های بیشتر به کمپانی نیستند.

البته باید اشاره کنیم متن این خبر برپایه اطلاعات افشاگر چینی یادشده نوشته و احتمالا بخشی از آن نادرست باشد؛ بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم تا زمان رونمایی سری گلکسی S24 و رونمایی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در این سری پرچمدار صبور باشید، چراکه سامسونگ و اپل همواره سورپرایزهای ویژه‌ای را برای هواداران‌شان دارند که اساسا تا آخرین لحظه‌ها مخفی باقی می‌ماند. همچنین، درصورت انتشار هرگونه اخبار جدید، درسریع‌ترین زمان ممکن آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: