براساس آخرین شایعات، سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S24 می‌توانند با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل و اگزینوس ۲۴۰۰ به‌همراه قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی به‌عنوان بهترین دستگاه‌های هوشمند سال ۲۰۲۴ تبدیل شوند.

همان‌طور‌که می‌دانید، ظهور فناوری هوش مصنوعی و chatGPT باعث شد طیف وسیعی از کمپانی‌های بزرگ در جهان برای پیش‌برد اهداف‌شان از آن استفاده کنند. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد سازندگان گوشی‌های هوشمند پرچمدار مانند اپل و سامسونگ برای مجهز کردن پرچمداران ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ دلاری قصد دارند از این فناوری پیشرفته بهره‌مند شوند؛ همچنین باید یادآور شویم گوگل به‌عنوان کمپانی بزرگ و فعال در تولید گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های نرم‌افزاری اولین برندی بود که توانست مولد هوش مصنوعی را در سری پیکسل ۸ توسعه دهد.

آخرین اخبار و شایعات تایید می‌کنند غول فناوری کره‌ای سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S24 را تحت‌عنوان هوشمندترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴ با کمک فناوری هوش مصنوعی روانه بازار جهانی کند. باوجواین، ما هنوز اطلاعات گسترده‌ای درباره نحوه چگونگی توسعه این تکنولوژی در پرچمداران سامسونگ نداریم، اما گفته می‌شود از ربات‌های هوش مصنوعی chatGPT و Google Bard استفاده می‌شود و تنها در انحصار سری S باقی می‌ماند؛ البته شاید طی سال‌های آینده در پرچمداران تاشدنی سری Z نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سری گلکسی S24

طبق تازه‌ترین گزارش از وب‌سایت خبری Sammobile، به‌نقل از منابع ناشناس، پیشرفته‌ترین تکنولوژی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سری گلکسی S24 مربوط به هوش مصنوعی می‌شود و ادعاها حاکی از آن است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ باعث بهبود عملکرد و کارایی مولد هوش مصنوعی می‌شوند؛ در اینجا باید یادآور شویم مولد هوش مصنوعی به تراشه‌های پرقدرت و حافظه رم بیشتری نیاز دارند تا بتوانند پردازش بهتری داشته باشند. چندی پیش گزارشی تایید کرد از عمده دلایل ارتقا سطح حافظه رم گوشی‌های اندرویدی ادغام فناوری هوش مصنوعی است.

در مراسم معارفه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰، سامسونگ به جزئیات پردازشی و گرافیکی این محصول نپرداخت، اما به‌صورت کاملا اختصاصی و جامع به قابلیت‌های هوش مصنوعی و تولید متن به تصویر اشاره کرد؛ ازسوی‌دیگر، تراشه سیلیکونی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به مولد هوش مصنوعی با بیش از ۱۰ میلیارد پارامتر و شتاب‌دهنده مجهز می‌شود که ۹۸ درصد قدرت‌مندتر و ۴۰ درصد به بهینه‌سازی مصرف انرژی تراشه کمک می‌کند؛ روز گذشته جزئیات دقیقی از آخرین نسل تراشه‌های اسنپدراگون منتشر شد که می‌توانید در اینجا بخوانید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد یک ماه زودتر از سری گلکسی S24 رونمایی کند تا بتواند با سری محبوب آیفون ۱۵ رقابت کند؛ برهمین‌اساس، تقریبا سه ماه تا مراسم معارفه گلکسی آنپکد زمان داریم، اما هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی این سری پرچمدار به‌خصوص گلکسی S24 Ultra دردست نداریم. علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم شایعات باسرعت غیرقابل‌تصوری درحال افزایش است و دقیقا مشخص نیست آینده این نسل از پرچمداران سامسونگ چه می‌شود، درهمین‌راستا مانند همیشه پیشنهاد می‌کنیم حواشی را با جدیت زیاد دنبال نکنید و منتظر اعلام رسمی بمانید.

اخبار مرتبط: