به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، کمپانی اپل قصد دارد از مولد هوش مصنوعی ChatGPT برای انجام چندین تست به‌صورت هم‌زمان و فرآیند‌های پیچیده در دو سیستم‌عامل iOS 18 و iPadOS 18 رونمایی کند.

حدود یک ماه پیش، کمپانی اپل با معرفی سری آیفون ۱۵ از سیستم‌عامل جدید iOS 17 با قابلیت‌ها و ویژگی‌های فوق‌العاده کاربردی و جدید رونمایی کرد که می‌تواند نحوه تعامل کاربران با دنیای گوشی‌های آیفون سازگار با این آپدیت نرم‌‌افزاری را بهبود بخشد. اکنون گزارش‌های جدید نشان می‌دهد غول کوپرتینو هم‌زمان روی توسعه iOS 18 و برطرف‌ کردن مشکلات iOS 17 کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد این کمپانی آمریکایی قصد دارد از قابلیت‌های مولد هوش مصنوعی ChatGPT برای معرفی iOS 18 استفاده کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

اپل احتمالا از قابلیت‌های هعوش مصنوعی در iOS 18 رونمایی کند

براساس آخرین اخبار و شایعات، احتمالا اپل از مولد هوش مصنوعی برای توسعه سیستم‌عامل جدید iOS 18 کار می‌کند تا نحوه تعامل کاربران با اکوسیستم اپل بهبود یابد؛ همچنین این اتفاق می‌تواند باعث افزایش قابلیت‌ها و سهولت در انجام کارهای پیچیده و هم‌زمان شوند که برای بسیاری از کاربران جذاب و کاربردی خواهد بود. به‌طور دقیق‌تر، باید اشاره کنیم که محققان حدس می‌زنند که با استفاده از دستیار صوتی Siri می‌توان با مولد هوش مصنوعی ارتباط برقرار کرد و از آن خواست روی چندین تسک به‌صورت هم‌زمان کار کند.

تحلیلگر معروف و سرشناس کمپانی Haitong International Securities، جف پو، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری MacRumors اعلام کرد غول ساکن کوپرتینو به تمرکز زیادی روی معرفی ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی سیستم‌عامل نسل آینده iOS 18 کار می‌کند؛ همچنین، وی می‌گوید این قابلیت‌های هوش مصنوعی احتمالا وارد سیستم‌عامل iPadOS 18 می‌شود و تبلت‌های بزرگ کمپانی اپل نیز از آن بهره‌مند می‌شوند تا کاربران بتوانند برای انجام کارهای روزمره یا پروژه‌های کاری با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند و نیاز به پلتفرم‌های سوم شخص نباشد.

مولد هوش مصنوعی در iOS 18 و iPadOS 18

تحلیلگر موردبحث معتقد است اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی ابری را تحت‌عنوان edge AI را ارائه خواهد کرد. ازسوی‌دیگر، سایر قابلیت‌های اضافی و ساده‌تر به‌صورت بومی روی دستگاه‌های آیفون سازگار با iOS 18 قرار می‌گیرد. همچنین، شایعات تایید می‌کنند تراشه‌های نسل آینده سری A به‌شکل پیش‌فرض از هوش مصنوعی برای پردازش‌های گرافیکی و رایانشی استفاده خواهند کرد؛ دستیار صوتی Siri قابلیت‌های بیشتری را دریافت می‌کند تا بتواند متون و مجموعه‌ای از دستورات پیچیده‌ را به‌سادگی درک کرده و آن‌ها به‌ بهترین شکل ممکن انجام دهد.

باید یادآور شویم، دراین مرحله، گوگل درحال توسعه و ادغام چنین قابلیت‌هایی روی تراشه تنسور G3 است و احتمالا دومین سازنده گوشی‌‌های هوشمند که مولد هوش مصنوعی را به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌هایش پیاده‌سازی می‌کند غول ساکن کوپرتینو خواهد بود که محبوب‌ترین دستگاه‌های هوشمند را در جهان تولید می‌کند و طی سال‌های گذشته همواره بیشترین میزان فروش را داشته است. در ادامه، انتظار می‌رود اپل رویکردی مشابه ChatGPT را برای دستیار مجازی اتخاذ کند که به آن اجازه می‌دهد کارهای پیچیده را به‌صورت هم‌زمان با برنامه Shortcut انجام دهد.

اضافه شدن قابلیت بیشتر هوش مصنوعی به دستیار صوتی Siri

مطابق این افشاگری، مولد هوش مصنوعی در مدل‌های آیفون آیپد سازگار با سیستم‌عامل iOS 18 و iPadOS 18 تا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی دردسترس قرار می‌گیرد؛ بدین معنا که کمپانی اپل پس از ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل، فناوری و قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌صورت تدریجی ارائه می‌شود. در اخبار گذشته، اشاره‌های کوچکی به تلا‌ش‌های اپل برای دستیابی به مولد هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند آیفون کردیم و گفتیم درمقایسه‌با گوگل بارد و مایکروسافت بینگ سال‌ها از این کمپانی‌ها عقب‌تر است.

باوجوداین، کمپانی تلاش‌های زیادی برای دسترسی به تکنولوژی هوش مصنوعی می‌کند و اواسط سال‌جاری میلادی، با راه‌اندازی چندین سرور هوش مصنوعی فعالیتش را به‌صورت رسمی دراین حوزه شروع کرد و علاقه‌مندان به فناوری براین‌باورند که اپل می‌تواند به موفقیت‌‌های لازم برسد، چراکه همواره اثبات کرده می‌تواند پس‌از ورود به هر دنیایی آن را متحول کند. براین‌اساس، باید حداقل تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانیم و ببینیم سازنده آمریکایی چه سورپرایزهایی برای ما دارد.

اخبار مرتبط: