سرانجام سامسونگ از مولد هوش مصنوعی این کمپانی به‌نام گاوس (Samsung Gauss) با صد‌ها قابلیت و ویژگی‌های خلاقانه برای بهبود تجربه کاربری رونمای کرد و در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی همراه با معرفی سری گلکسی S24 دردسترس قرار می‌گیرد.

براساس آخرین اخبار، ساعاتی قبل، کمپانی سامسونگ با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Samsung AI Forum 2023 در سئول، کره جنوبی به‌صورت رسمی از مدل هوش مصنوعی جدیدش به‌نام «گاوس» رونمایی کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نام این مولد از ریاضیدان بزرگ کارل فردریش گاوس برگرفته شده که نظریه توزیع نرمال (گاوسی) را پایه‌گذاری کرد؛ درحقیقت این نظریه ستون اصلی به‌وجودآمدن فناوری هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) محسوب می‌شود که الهام هزاران دانشمند عصر حاضر است.

درجریان برگزاری مراسم اعلام شد مدل هوش مصنوعی گاوس به‌عنوان چشم‌اندازی برای آینده کمپانی سامسونگ به‌شمار می‌رود و به‌کمک صدها مهندس ارشد هوش مصنوعی دربخش Samsung Research توسعه یافته است. درحال‌حاضر، هوش مصنوعی گاوس به‌صورت داخلی توسط کارکنان و مدیران کمپاین بزرگ سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به‌زودی با عرضه سری گلکسی S24 در بازار جهانی به‌سادگی دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. اطلاعات و جزئیات نشان می‌دهد هوش مصنوعی Samsung Gauss می‌تواند قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی را دراختیار کاربران قرار دهد، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوشتن متن، کدنویسی و تولید تصاویر اشاره کرد.

ویژگی های هوش مصنوعی Gauss Samsung

برای درک و آگاهی کاربران باید اشاره کنیم هوش مصنوعی سامسونگ گاوس می‌تواند زبان انسان را به‌خوبی درک کند و پاسخ‌های سریع و جامعی را ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال، در نوشتن متن ایمیل، ویرایش و خلاصه‌سازی اسناد، ترجمه زبان‌ها و نوشتن تخصصی آن‌ها به‌کمک کاربران بشتابد. همچنین، با استفاده از مدل هوش مصنوعی گاوس می‌توان عملکرد گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی کمپانی سامسونگ را هوشمندتر کرد که قابلیتی بسیار خوب محسوب می‌شود. یک گزارش جدید می‌گوید از گاوس می‌توان روی سرورهای ابری نیز استفاده کرد که نشان می‌دهد بهینه‌سازی‌های غول فناوری کره‌ای بسیار پیشرفته است.

علاوه‌براین، قابلیت کدنویسی هوش مصنوعی گاوس به‌نم Gauss Code شناخته خواهد شد که در برنامه‌نویسی و کدنویسی تبحر خاصی دارد و می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و طراحان سایت مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین، این ویژگی‌ یک دستیار کدینگ به‌نام «code.i» که به‌صورت داخلی توسعه‌یافته و توسط سامسونگ مرتبا به‌روزرسانی می‌شود؛ باتصور ارائه چنین قابلیتی می‌توان گفت کار مشقت‌بار کدنویسی بسیار آسان‌تر از قبل خواهد شد و افراد متخصص به‌صورت ویژه می‌توانند از آن کمک بگیرند.

مدل هوش مصنوعی سامسونگ گاوس

ازسوی‌دیگر، سامسونگ با قابلیت Gauss Image را برای خلق و ویرایش آسان تصاویر معرفی کرد؛ به‌عنوان‌مثال، تصاویر با کیفیت و رزولوشن پایین، با استفاده از این قابلیت مورد پردازش قرار می‌گیرد و بالاترین رزولوشن ممکن دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین، همانند رقیب سرسختش، Dall-E، می‌تواند المان‌های زیادی را به‌تصاویر اضافه کند یا عکس‌های کاملا جدیدی را تنها با دستورهای ساده و صریح ایجاد کند؛ شاید این ویژگی‌ به‌محبوب‌ترین قابلیت برای کاربران عادی به‌شمار برود.

طبق گزارش‌ها، مدل هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند برای محافظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی کاربران روی تمام گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های سازگار مورد استفاده قرار بگیرد. غول فناوری کره‌ای برای حفظ حریم شخصی یک تیم قرمزپوش تشکیل داده که اصول اخلاقیات را دنبال می‌کنند؛ بدین‌معناکه مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی را در رابطه‌با هوش مصنوعی کنترل می‌کنند و اجازه هیچ‌گونه سواستفاده را به‌سودجویان نمی‌دهند.

اخبار مرتبط: