سامسونگ روی قابلیت تشخیص قند خون کار کرده و این قالبیت احتمالا به گلکسی واچ ۷ یا گلکسی واچ اولترا اضافه می‌شود.

سری گلکسی واچ سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان است که هواداران زیادی دارد. شرکت سامسونگ هرسال با عرضه سری جدید به‌رقابت با اپل ادامه می‌دهد. بااین حال سال گذشته با شکایت مدیرعامل ماسیمو از اپل، قابلیت تشخیص قند خون از سری آخر اپل واچ در امریکا حذف شد تا سامسونگ بتواند محبوبیت بیشتری به‌دست آورد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد غول کره‌ای قدم بعدی را برای شکست رقیب دیرینه برداشته و گلکسی واچ ۷ قرار است به‌قابلیت تشخیص قند خون مجهز شود.

به‌گزارش یک وب‌سایت کره‌ای هان پوک، نائب رئیس ارشد سامسونگ به‌گفتگو با اعضای هیئت مشاوره سلامت سامسونگ پرداخت و با آنها درباره سیستم نظارت بر قند خون و ادغام هوش مصنوعی در گجت‌های پوشیدنی مانند گلکسی واچ صحبت کرد. بااین حال این اولین باری نیست که چنین خبری منتشر می‌شود و پیش‌از این هم گزارشی مبنی‌بر افزودن این قابلیت شنیده می‌شد. درحقیقت زمستان گذشته هم هان پوک به افزودن این ویژگی در آینده به گجت‌های پوشیدنی ازجمله ساعت‌های گلکسی واچ صحبت کرده بود.

 گلکسی واچ ۷

به‌این ترتیب احتمالا گلکسی واچ ۷ به قابلیت تشخیص قند خون که گلوکز خون هم نامیده می‌شود مجهز خواهد شد. البته گزارش دیگری هم منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ قرار است برای اولین بار از گلکسی واچ اوترا به‌عنوان نسخه پیشرفته برای رقابت با اپل واچ اولترا رونمایی کند. به‌این ترتیب ممکن است قابلیت تشخیص میزان قند خون به‌جای گلکسی واچ ۷ به گلکسی واچ اولترا اضافه شود. قابلیت تشخیص قند خون می‌تواند تاثیر مهمی در میزان فروش گلکسی واچ‌های سامسنگ داشته باشد. درحقیقت هر آزمایش قند خون علاوه‌بر هزینه قابل توجه و وارد کردن سوزن، وقت‌گیر است و با استفاده از این فناوری، تشخیص میزان قند خون بسیار آسان‌تر می‌شود.

درانتها یادآوری می‌شود ممکن است گلکسی واچ ۷ یا اولترا باوجود پشتیبانی از قابلیت تشخیص قند خون، به‌عنوان یک دستگاه الکترونیکی عرضه شود. درحقیقت عرضه به‌عنوان یک دستگاه پزشکی علاوه‌بر نیاز به دریافت گواهی‌های پزشکی مختلف، شرایط عرضه این دستگاه در کشورهای ختلف را تغییر داده و به‌این ترتیب ممکن است فروش سامسونگ تحت تاثیر قرار بگیرد. رویداد بعدی گلکسی آنپکد سامسونگ ۲۰ تیر ماه برگزار شده و سامسونگ در آن از سری جدید ساعت‌های هوشمند رونمایی خواهد کرد.

اخبار مرتبط: