یک منبع خبری معتبر سامسونگ به نام Ice Universe در اواخر شهریورماه اعلام کرد که شرکت سامسونگ به‌ احتمال‌ زیاد گوشی‌های سری Galaxy S23 را زودتر از تاریخ عرضه معمول مدل‌های دیگر این سری عرضه خواهد کرد. اخیراً هم پوستری در فضای اینترنت منتشرشده که این خبر را تأیید می‌کند. یک کاربر توییتری به نام OreXda پوستر و تاریخ عرضه Galaxy S23 را امروز منتشر کرد.

به نظر می‌رسد که این پوستر از سرورهای یک شرکت مخابراتی در کره جنوبی به نام KT Corporation درز کرده است و شامل تصاویری است که با تصویرهای قبلاً منتشرشده از گلکسی S23 و S23 Plus مطابقت دارد. طبق تصاویر منتشرشده، این دو مدل گوشی ظاهری شبیه به گلکسی S22 Ultra دارند و جزیره دوربین را از قاب پشتی حذف کرده‌اند. البته به نظر می‌رسد که این تصاویر جدید نیز رندرهای مفهومی هستند و تصاویر رسمی نیستند.

اما نکته مهم‌تر این است که این پوستر اعلام می‌کند پیش سفارش گوشی‌های سری Galaxy S23 از تاریخ 2 دی‌ماه آغاز می‌شود. با فرض رسمی بودن این تاریخ، پس سامسونگ احتمالاً رویداد معرفی Galaxy S23 Unpacked را هم در تاریخ دوم دی برگزار خواهد کرد. طبق اطلاعات درج‌شده در این پوستر، پیش‌خریدها تا 15 دی‌ماه ادامه خواهند داشت. موضوعی که نشان می‌دهد این گوشی‌ها در تاریخ 16 دی‌ماه آماده عرضه در بازار هستند. اگر به خاطر داشته باشید، گوشی‌های سری گلکسی S22 در 20 بهمن‌ماه سال گذشته معرفی‌شده و در ششم اسفندماه به بازار عرضه شدند.

Galaxy-S23-POSTER

البته هنوز مشخص نیست که چرا سامسونگ تاریخ معرفی و عرضه سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود را جلو انداخته است، اما به نظر می‌رسد که این موضوع ارتباطی با فروش کمتر از حد انتظار گوشی‌های تاشو این شرکت، و عرضه گوشی‌های پرچم‌دار گوگل و اپل داشته باشد. طبق شایعات، سری گلکسی S23 در همه بازارهای جهانی از تراشه معرفی نشده اسنپدراگون 8 نسل 2 شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین نمراتی که تاکنون این گوشی در بنچمارک‌های مختلف ثبت کرده، نشان‌دهنده عملکرد فوق‌العاده آن در مقایسه با رقبای قدرتمندش است.

مدل Galaxy S23 Ultra از این سری به‌احتمال‌زیاد دارای یک دوربین اصلی 200 مگا پیکسلی خواهد بود و آزمایش یک نمونه اولیه از آن نشان می‌دهد که نسبت به دوربین 108 مگا پیکسلی Galaxy S22 Ultra، پیشرفت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. پیشرفت چشمگیری که به S23 Ultra امکان می‌دهد تا در سال 2022 به یکی از بهترین گوشی‌های بازار برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل شود. همچنین گوشی‌های Galaxy S23 معمولی و S23 Plus هم احتمالاً دارای باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند، اما انتظار نمی‌رود که دارای سیستم جدیدی برای دوربین سلفی باشند.

خبر مرتبط: