طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت گوشی‌های تاشو جدیدش، زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ است. این افزایش قیمت به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید و همچنین تقاضای بالا برای این گوشی‌ها است.

با نزدیک شدن به‌رویداد آنپکد ۲۰۲۴ که در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و طی آن‌سامسونگ از نسل ششم گوشی‌های تاشو محبوب خود، گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶، رونمایی خواهد کرد، گزارش‌های جدیدی به بازار آمده است. این گزارش‌ها حاکی از احتمال افزایش قیمت قابل‌توجه این گوشی‌ها نسبت به‌نسل قبل است. با وجود حدس و گمان‌های فراوان در مورد رویداد آنپکد و مشخصات فنی نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ، اخبار ضدونقیضی که به‌تازگی منتشر شده است، به طور خاص به قیمت‌گذاری سری گلکسی زد اشاره دارد.

رویداد آنپکد (Unpacked) که توسط شرکت سامسونگ برگزار می‌شود، مراسمی سالانه است که در آن جدیدترین نوآوری‌ها و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت به توسعه‌دهندگان، رسانه‌ها و علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

براساس گزارش‌های جدید، سری جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶، احتمالا به‌دلیل استفاده از پردازنده جدید و برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد. این خبر را نشریه یونانی Techmaniacs منتشر کرده است که ادعامی‌کند اطلاعاتی دست‌اول در مورد رویداد آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ در اختیار دارد. با وجود سابقه قابل اعتماد این نشریه، هنوز نمی‌توان صحت کامل این ادعا را تایید کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد این‌گزارش بخشی از برنامه‌های مهم آینده‌ شرکت سامسونگ را فاش می‌کند.

Galaxy Z Fold 6 and Flip 6

گزارش‌های قبلی حاکی از برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ در تاریخ ۲۰ تیر بود، اما به‌نظر می‌رسد این تاریخ تغییر کرده است. سامسونگ حالا قصد دارد مراسم رونماییش را در تاریخ ۳ مرداد برگزار کند. این‌تغییر احتمالا به‌خاطر بازی‌های المپیک تابستانی است که این غول فناوری قصد دارد حامی آن‌باشد.

سامسونگ که به‌عنوان اسپانسر اصلی بازی‌های المپیک تابستانی آینده شناخته می‌شود، تمایل‌دارد از این رویداد ورزشی عظیم برای معرفی محصولات جدیدش و جلب‌توجه جهانی حداکثر استفاده را ببرد. با این‌حال، به‌نظر بعید می‌رسد که سامسونگ رویداد اختصاصیش یعنی آنپکد را همزمان با المپیک برگزار کند. سناریو محتمل‌تر این‌است که سامسونگ در تاریخ ۲۰ تیر از گوشی‌های تاشوی جدیدش رونمایی کرده و سپس با حفظ رویه‌ همیشگی خود، عرضه‌این سری را با تأخیر و به تاریخ ۳ مرداد موکول کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، یکی ازتغییرات عمده درنسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ، یعنی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶، افزایش قابل توجه قیمت است. این گزارش‌ها حاکی‌از آن است که قیمت این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل، حدود ۱۰۰ یورو یا ۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

این جهش قیمتی با توجه به عدم اشاره به پیشرفت‌های سخت‌افزاری قابل‌توجه و استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در زد فلیپ، بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. ادغام‌ قابلیت‌های‌جدید هوش مصنوعی در نسخه‌های زد، به تنهایی نمی‌تواند افزایش ناگهانی قیمت را توجیه کند. شاید تنها دلیل منطقی برای افزایش قیمت، استفاده‌ انحصاری از پردازنده‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در هردو گوشی باشد. این تراشه پیشرفته، به طور طبیعی بر قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است.

زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶

تغییر تاریخ برگزاری رویداد آنپکد و افزایش قیمت گوشی‌های تاشو، تنها ادعاهای عجیب این‌نشریه نیستند. این‌منبع دو افشاگری دیگر نیز داشته است که یکی از آن‌ها به طور خاص مربوط به حذف مدل مورد انتظار و منحصربه‌فرد Galaxy Watch 7 Ultra می‌شود. بر اساس این گزارش، سامسونگ به جای Watch 7 Ultra از محصول جدیدی به نام Galaxy X رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود Galaxy X از کیفیت ساخت بالاتر و باتری بزرگ‌تری برخوردار بوده و نسبت به سایر مدل‌های Galaxy Watch 7 قیمت گران‌تری خواهد داشت. این نشریه همچنین مدعی است که برخلاف گزارش قبلی، در رویداد آنپکد شاهد نسخه‌ FE یا هیچ مدل تاشوی دیگری نخواهیم بود.

باوجود ناامیدکننده بودنِ برخی پیش‌بینی‌ها در مورد محصولات جدید سامسونگ، یک خبرخوب هم در این گزارش وجود دارد. براساس این‌گزارش، سامسونگ در رویداد بزرگ خود ازمحصولی به‌نام «گلکسی رینگ» رونمایی خواهد کرد. این محصول که می‌تواند به عنوان اولین «انگشتر هوشمند» سامسونگ شناخته شود، سرانجام پس از مدت‌ها انتظار معرفی خواهد شد. البته تا زمان برگزاری رویداد و رونمایی رسمی از محصولات جدید، نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا این ادعاها صحت دارند یا صرفا حدس‌هایی عجیب و غریب هستند.

اخبار مرتبط: