شرکت سامسونگ گوشی اقتصادی گلکسی F15 را با مشخصات مشابه گلکسی A15، اما باتری بزرگ‌تر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و تفاوت‌های جزئی معرفی کرد.

هرساله شرکت سامسونگ گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را در سری A راهی سراسر جهان می‌کند، بااین حال سری F و M هم با مشخصات مشابه سری A و قیمت پایین‌تر راهی بازار هند و برخی از بازارهای دیگر می‌شوند. این ۲ سری کیفیت ساخت پایین‌تری داشته و با مشخصات مشابه و معمولا باتری بزرگ‌تر، قیمت کمتری دارد و گزینه محبوبی در بازارهای اقتصادی به‌حساب می‌آید. اکنون گوشی گلکسی F15 5G معرفی و راهی بازار هند شده و می‌تواند این دستگاه هم موفقیت زیادی کسب کند. در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

گوشی گلکسی F15 5G مطابق انتظار تقریبا کپی کاملی از گلکسی A15 است و به‌جز باتری بزرگ‌تر برای مدل سری اف، فقط چند تفاوت جزئی با هم دارند. از نظر طراحی این دستگاه هم به سه دوربین در پنل پشتی مجهز شده که مطابق انتظار به‌صورت عمودی در یک راستا قرار دارند. این دستگاه از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن +FullHD معادل ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. در قسمت بالای این نمایشگر دوربین سلفی در ناچ قطره‌ای دیده می‌شود.

این دستگاه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با F/1.8 مجهز شده، البته مانند A15 خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست. درکنار آن، دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارند که احتمالا این ۲ سنسور هم مانند A15 عملکرد جالبی را ارائه نخواهند داد. در ناچ قطره‌ای روی نمایشگر هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است. بانگاهی به لیست مشخصات، متوجه می‌شوید که این دستگاه در بخش طراحی، نمایشگر و دوربین هیچ تفاوتی ندارد.

گلکسی A15

گلکسی F15 5G از تراشه دایمنسیتی ۶۱۰۰ پلاس بهره می‌برد که در مدل 5G گلکسی A15 هم مورد استفاده قرار گرفته بود و تفاوت خاصی با هم ندارند. البته خبری از نسخه 4G برای گلکسی F15 نیست و این دستگاه فقط در یک نسخه عرضه می‌شود. بااین حال پیکربندی‌های مختلف با حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی وجود دارد که همه به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شدند. البته یک پیکربندی دیگر با حافظه رم ۸ و داخلی ۲۵۶ گیگابایتی هم وجود دارد که در مجموع، کاملا مشابه پیکربندی‌های A15 است.

گلکسی F15 به رابط کاربری One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ مجهز می‌شود و سامسونگ تضمین کرده که تا ۴ نسخه اصلی یعنی اندروید ۱۸ به‌روزرسانی سیستم‌عامل را پشتیبانی کند و تا یک‌سال پس از آن هم آپدیت امنیتی برای آن منتشر خواهد کرد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به حسگر اثر انگشت تلفیق شده با دکمه پاور، اسلات کارت microSD، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث و وای فای اشاره کرد. بااین حال برخلاف گلکسی A15 خبری از قابلیت NFC نیست. همچنین این دستگاه از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد که ظرفیت آن ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر است.

فعلا فقط ۲ پیکربندی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایتی راهی بازار هند شده‌اند که قیمت آنها معادل ۱۹۵ و ۲۰۵ دلار است. همچنین با رنگ‌های مشکی، بنفش و سبز عرضه شده و خبری از رنگ‌های زرد و آبی گلکسی A15 نیست. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه کسب کنید، به‌شما توصیه می‌کنیم بررسی گلکسی A15 را مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا درصورت عرضه در بازار ایران علاقه‌ای به خریداری گلکسی F15 با باتری بهتر و کیفیت ساخت پایین‌تر دارید یا A15 را ترجیح می‌دهید؟ نظراتتان را با ما در بش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: