تنها سه روز پس از انتشار رسمی، آمار فروش بازی STALKER 2 به‌صورت رسمی منتشر شده که نشان از عملکردی راضی‌کننده دارد.

استودیو سازنده بازی STALKER 2، یعنی GSC Game World به‌صورت رسمی در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد که عنوان STALKER 2: Heart of Chornobyl موفق شد تنها سه روز پس از عرضه، به فروش یک میلیون نسخه‌ای برسد و بازیکنان بسیار زیادی نیز از طریق سرویس ایکس باکس گیم‌پس موفق به تجربه آن شده‌اند. این عملکرد، با توجه به هایپ بسیار بالایی که در اطراف این بازی وجود داشت و درخواست علاقمندی‌های بسیاری که در شبکه استیم برایش ثبت شده بود، چندان دور از انتظار نیست.

متاسفانه فروش بازی STALKER 2 با وجود عملکرد خوب، ممکن است نتواند هزینه‌های تولید خود را که در طول این چندسال بر روی هم انباشه شده، به‌طور کامل جبران کند. در طی مراسم گیمزکام 2024، یکی از اعضای کلیدی استودیو GSC Game World در مصاحبه‌ای با خبرنگار وبسایت Wccftech عنوان کرد که آنان استودیویی عظیم در اختیار داشته و بیش از 430 کارمند نیز مشغول کار بر روی STALKER 2: Heart of Chornobyl هستند. به عقیده سازندگان، این فروش تنها آغاز مسیر است.

در نقدهای منتشرشده از این بازی، تاکید شد که این اثر مشکلاتی از لحاظ فنی دارد. خوشبختانه استودیو سازنده، این را در همان روز عرضه، از طریق نامه‌ای به بازیکنان اطلاع داده و تعهد رفع ایرادات و مشکلات آن را به بازیکنان داده است.

فروش بازی STALKER 2

در نامه تیم سازنده در مورد مشکلات فنی بازی عنوان شده است: «موارد زیادی در دل بازی STALKER 2 وجود دارند که به تمامی‌شان افتخار می‌کنیم. درهرحال، بازی STALKER 2 موفق شده تبدیل به عنوانی عظیم شود. واضح است که در عنوانی به این بزرگی، قطعاً مشکلات و ایراداتی نیز یافت می‌شود و ما می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که این اولین باری است که بازی در چنین مقیاسی توسعه داده و به بیرون عرضه کرده‌ایم.

تیم ما، تعهد کامل دارد که به صورت تمام کمال، بر نظرات و بازخوردهای شما از بازی نظارت خواهد کرد و مشکلاتی که نیاز به توجه ما داشته باشد را در اسرع وقت، برطرف خواهیم کرد. در اولین روزهای پس از عرضه بازی، سعی می‌کنیم با ارائه آپدیت‌هایی دقیق، در سریع‌ترین حالت ممکن، مشکلات را حل کنیم. به دنبال این بروزرسانی‌های اولیه، بر روی آپدیت‌هایی بزرگ کار خواهیم کرد تا بهبودهایی هرچه بیشتر و گسترده‌تر در بازی اعمال کنیم.

علاوه بر این موارد، محتواهای رایگانی نیز در نظر داریم که جزئیات آنان به همراه رودمپ آینده بازی را در ماه دسامبر منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهیم داد. می‌خواهیم متوجه شوید که ما برنامه‌هایی بزرگ برای آینده دنیای STALKER در نظر داریم. پس روز عرضه STALKER 2 به نوعی بازگشتی به این فرنچایز و آغازی برای مسیری بزرگ و متفاوت خواهد بود».

تا به‌این‌لحظه، می‌دانیم که محتواهایی همچون ری تریسینگ سخت‌افزاری، ابزارهای مادسازی برای تولید مادها در حالت کراس پلتفرم و حتی مادهای چند نفره، قرار است مدتی بعد از عرضه رسمی، به بازی اضافه شوند. نسخه Ultimate Edition بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl نیز دسترسی به سیزن پس بازی را فراهم خواهد کرد که تا به این لحظه نیز تایید شده دو بسته الحاقی بزرگ را در آینده بازی اضافه خواهد کرد. باید تا شروع ماه دسامبر منتظر بمانیم تا جزئیات کامل برنامه‌های GSC Game World برای آینده این سری را متوجه شویم.

AMA