بخش تراشه شرکت سامسونگ پس از ۱۴ سال با ضرر مواجه شده و بنابراین سامسونگ ظرفیت تولید تراشه خود را کاهش می‌دهد.

زمستان گذشته سامسونگ مانند شرکت‌های رقیب خود از جمله SK Hynix و Micron Technology به‌دلیل کاهش تقاضا تولیدات تراشه را کاهش داده بود. براساس آخرین گزارش‌ها با ادامه یافتن کاهش تقاضای تراشه در بازار، سامسونگ باز هم موفق نشده به سود پیش‌بینی شده دست یابد و می‌خواهد تولید تراشه را نسبت به تابستان کاهش دهد.

تحلیلگر شرکت KB Securities، کیم دانگ ون مدعی شده بخش Device Solutions که وظیفه نظارت بر بخش بزرگ تراشه‌های سامسونگ را برعهده دارد با ضرر ۲.۹۶ میلیارد دلاری در تابستان ۱۴۰۲ همراه شده و بهار ۱۴۰۲ هم ۳.۲۱ میلیارد دلار ضرر کرد. در این گزارش آمده است که سامسونگ تولید تراشه‌های DRAM را ۳۰ درصد و تراشه‌های NAND را ۴۰ درصد کاهش داده است که در زمستان ۱۴۰۱ به‌ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد بود. این مسئله نشان می‌دهد سامسونگ در تلاش برای جلوگیری از ضرر است.

تولید چیپست سامسونگ

بخش Device Solutions سامسونگ در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که زمستان ۱۴۰۱ بخش تراشه سامسونگ با ضرر ۳.۴ میلیارد دلاری همراه شده بود. در حقیقت پیش از این ۱۴ سال سامسونگ در بخش تراشه سودآور بود و ضرر مالی نداشت، یعنی آخرین بار زمستان ۱۳۸۷ نتوانست به سود پیش‌بینی شده دست یابد. گفته می‌شود دلیل اصلی ضرر ناگهانی سامسونگ و بقیه شرکت‌های این زمینه، بالا رفتن عرضه تراشه‌ها در بازار بود که با ثابت ماندن تقاضا، کاهش قیمت تراشه‌ها را به همراه داشت.

رئیس بخش تحقیقات Hyundai motor securities در این باره گفت که کاهش تولید تراشه سامسونگ هم تاکنون تغییرات بسیار کمی در درآمد این شرکت داشت و تمام سودی که این شرکت به‌دست آورده، صرف ساخت خط تولید جدید در پیونگ‌تک شده است.

خبرگزاری Yonhap News Agency هم در گزارشی اعلام کرد که با توجه به کاهش تقاضا، سامسونگ قدم مهمی برای رسیدن به کاهش ۵۰ درصدی تولید NAND Flash برداشته است. همچنین احتمال دارد با کاهش تولیدات و سود در این بخش، قیمت بقیه محصولات سامسونگ افزایش یابد.

اخبار مرتبط: