شایعات تایید می‌کند استودیو Rockstar Games قصد دارد با آغاز Project Ethos یک بازی ویدئویی جدید توسعه دهد که در زمان قرون وسطا اتفاق می‌افتد و گیمرها عموما با شوالیه‌ها و کاهنان معابد سروکار دارند.

همان‌طورکه می‌دانید، طی سال‌های گذشته، توجه بسیاری از علاقه‌مندان و افشاگران حوزه گیمینگ به استودیو Rockstar Games به‌دلیل توسعه آخرین نسخه فرنچایز Grand Theft Auto یعنی GTA 6 معطوف شده است؛ برهمین‌اساس، سال گذشته یک نوجوان بریتانیایی یا هک سرورهای این استودیو توانست ویدیویی 90 دقیقه‌ای را از گیم‌پلی GTA 6 در شبکه‌های اجتماعی آپلود کند. پس‌از مدت کوتاهی هکر نوجوان دستگیر شد، اما خسارات وارده به Rockstar Games حدود ۵ میلیون دلار محاسبه می‌شود که به‌هیچ‌وجه قابل جبران نیست. همچنین، باید گفت آریون کورتاج به‌دلیل اختلال اعصاب و آتیسم حاد به‌حبس در بیمارستان روانی محکوم شد. باصرف‌نظر از اتفاقات گذشته پیرامون GTA VI، یک افشاگری تازه نشان می‌دهد کمپانی Take-Two Interactive و استودیو Rockstar Games برای طراحی و توسعه یک بازی ویدئویی قرون وسطایی همکاری می‌کنند و آن را «Ethos Project» می‌نامند.

Rockstar Games

باتوجه‌به سابقه Rockstar Games، باید گفت این استودیو خوش‌نام قصد دارد وارد دنیایی جدید از بازی‌ها شود که با احوالات آن غریبه است، اما توسعه‌دهندگان و تیم طراحی دانش بالایی دارند که می‌توان تصور کرد این بازی مانند سایر عناوین گذشته فوق‌العاده پرمخاطب و پرطرفدار خواهد بود. جهت یادآوری خاطرنشان می‌کنیم که سری Read Dead Redemption و Max Payne از آثار بزرگ این استودیو محسوب می‌شود؛ البته سری مکس پین با همکاری Remedy Entertainment ساخته شد و درحقیقت تحت مالکیت آن‌ها قرار داشت، اما بعدها راک‌استار آن را خریداری کرد.

براساس آنچه تاکنون گفتیم، می‌توان نتیجه گرفت Project Ethos سازندگان GTA را از دنیایی مدرن به گذشته می‌برد و با محیطی مملو از شوالیه‌ها، قلعه‌ها، مناظر شهری قدیمی و بیماری‌ طاعون آشنا می‌کند. گروه بزرگی از گیمرها در پلتفرم Reddit مشغول بحث‌های متعددی درخصوص پروژه جدید راک استار هستند و سوالاتی از قبیل سبک روایت و هیجان‌انگیز بودن آن می‌پرسند، چراکه تخصص این استودیو پرداختن به داستان‌های گذشته نیست. درواقع، باید اشاره کنیم سیستم حکمرانی پادشاهان و سطح زندگانی رعیت‌ها با امروز تفاوت‌های بسیار زیادی دارد که تقریبا در هیچ‌یک از بازی‌های ویدئویی به‌صورت واقعی شاهد آن نیستیم.

Creators of GTA

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم نشانه‌های ساخت چنین سبک بازی توسط Rockstar Games تازگی ندارد، اما ثبت نشان تجاری و حقوق مالکیتی آن ازسوی Take-Two Interactive بیان می‌کند که توسعه چنین بازی حقیقت دارد و به‌زودی تحقق خواهد یافت. البته احتمال طولانی‌شدن توسعه Project Ethos مانند GTA VI بسیار زیاد است، چراکه راک‌استار علاقه زیادی به خلق بازی‌های ویدئویی با خط داستانی جذاب و پرمحتوا به‌همراه گرافیک خیره‌کننده‌ دارد؛ بنابراین نباید منتظر عرضه چنین بازی ازسوی توسعه‌دهندگان مذکور باشیم. پیش‌بینی‌های ما و سابقه Rockstar Games می‌گوید تولید این بازی قرون وسطایی بین‌ سال‌های 2028 تا 2030 به‌پایان می‌رسد.

در نهایت باید اشاره کرد Project Ethos تنها یک بازی قرون وسطایی محسوب نمی‌شود؛ درحقیقت، استودیو Rockstar Games قصد دارد به سایر رقبا نشان دهد قدرت فوق‌العاده‌ بالایی در خلق و نوآوری عناوین جدید دارد؛ همچنین، این پروژه به طراحان اجازه می‌دهد جهت کاوش سبک زندگی گذشتگان روی به تاریخ بیاورند و برای اولین‌بار روایتی جدید، مکانیسمی متفاوت در گیم‌پلی با ابزار جنگی قدیمی ارائه کند. برخی براین‌باورند درصورت موفقیت راک‌استار در ساخت چنین بازی احتمالا به رقیبی بزرگ برای استودیو Ubisoft خواهد شد.

اخبار مرتبط: